Kent Hovind po wyjściu z więzienia zaszokowal wielu swoich zwolenników, gdy zachwalał i rekomendował popularną w ruchu Nowopowstającego Kościoła książke Paula Younga "The Shack" /"Chata".
Kent Hovind: "Czytałem tę książkę 8 (9) razy; to jedna z najlepszych książek jakie czytałem w życiu, jest świetna. Jest w niej parę teologicznych poglądów, z którymi się nie zgadzam, ale podsumowując całość - jest po prostu niesamowita. Już wiele lat temu nauczyłem sie jeść mięso i wypluwać kosci, bo jak się tego nie nauczysz, to mógłbys się czymś udławić. Ale jest tyle dobrego mięsa w tej książce, np. pytanie 'Boże, czemu na to pozwoliłeś'. Jest to świetna lektura i każdemu polecam ją przeczytać".
od minuty 3.31
https://www.youtube.com/watch?v=5FW3-e695Rkhttps://www.youtube.com/watch?v=NPdEvidq6ecPorównując credo uniwersalizmu ze szczegółami treści The Shack, można dostrzec, jak głęboko książka jest przesiąknięta uniwersalizmem. Oto pokrótce dowody. [Odniesienia do wydania oryginalnego w języku angielskim – przyp. red.].
1. Credo uniwersalistyczne w 1899 roku stwierdza, że „jest jeden Bóg, którego naturą jest miłość”. Young stwierdza, że Bóg „nie może działać inaczej niż z miłości” (s. 102) i że to, co Bóg czyni, zawsze zamyśla jako wyraz miłości (s. 191).
2. Nie istnieje wieczna kara za grzech. Credo z 1899 roku stwierdza, że Bóg „ostatecznie przywróci cały rodzaj ludzki do świętości i szczęśliwości”. Również Young zaprzecza, że Pappa (Bóg) „wylewa swój gniew i wtrąca ludzi” do piekła. Bóg nie karze grzechu, jest jego „radością jego leczenie” (s. 120). Pappa „dokonuje odkupienia” sądu ostatecznego (s. 127). Bóg nie „skaże większości na wieczną mękę, z dala od swej obecności i w oderwaniu od swej miłości” (s. 162),
3. Zawarty tu obraz potworności grzechu i zła jest niekompletny. Szatan jako wielki zwodziciel i sprawca pokus do grzechu nie zostaje wspomniany w omówieniu upadku człowieka (s. 134-137).
4. Boża sprawiedliwość zostaje podporządkowana Bożej miłości – jest to centralne założenie uniwersalizmu. Credo z 1878 roku stwierdza, że Boży przymiot sprawiedliwości jest „zrodzony z miłości i przez miłość ograniczany”. Young stwierdza, że Bóg wybrał „drogę krzyża, gdzie miłosierdzie triumfuje nad sprawiedliwością z powodu miłości”, i że jest to droga lepsza, niż gdyby Bóg miał wymierzyć sprawiedliwość (s. 164-165).
5. Pojawia się kardynalny błąd w ukazaniu Trójcy. Young twierdzi, że cała Trójca uległa wcieleniu jako Syn Boży i że cała Trójca została ukrzyżowana (s. 99). Zarówno Jezus jak i Pappa (Bóg) noszą na swoich rękach ślady ukrzyżowania (sprzeczność z Iz 53,4-10). Błąd Younga prowadzi do modalizmu, poglądu, że Bóg jest jedną osobą, a tylko w różnych okresach przyjmuje zróżnicowane przejawy w postaci Ojca, Syna bądź Ducha Świętego; herezja ta została odrzucona już przez wczesny Kościół. Poza tym Young czyni z Boga także boginię, co więcej, łamie drugie przykazanie, ukazując obraz Boga Ojca jako osoby.
6. Pojednanie jest skuteczne dla wszystkich bez konieczności wiary. Pappa stwierdza, że jest pojednana z całym światem, a nie tylko z tymi, którzy wierzą (s. 192). Creda uniwersalizmu, zarówno to z 1878 roku jak i to z 1899 roku, nigdy nie wspominają o wierze.
7. W przyszłości nie nastąpi sąd. Bóg nigdy nikomu nie narzuci swojej woli, nawet w swej roli sędziego, ponieważ byłoby to sprzeczne z miłością (s. 145). Bóg poddaje się ludziom, a ludzie poddają się Bogu, tworząc „okrąg relacji".
8. Wszyscy są jednakowo dziećmi Boga, jednakowo przez Niego kochanymi (s. 155-156). W przyszłej rewolucji „miłości i dobroci” wszyscy ludzie z miłości wyznają Jezusa jako Pana (s. 248).
9. Instytucja Kościoła zostaje odrzucona jako diaboliczna. Jezus twierdzi, że „nigdy nie stworzył i nigdy nie stworzy” instytucji (s. 178). Kościoły ewangeliczne są przeszkodą dla uniwersalizmu.
10. I wreszcie w powieści tej Biblia zostaje zlekceważona. Jest uznana za księgę raczej poczucia winy niż nadziei, zachęty i objawienia.
http://www.tiqva.pl/bezdroa-bdu/137-cha ... y-do-rodka