Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Ciekawe tez ze Pawel uzywa ty dziwnego zwrotu
"obok mnie lezy dobra wola" a potem pisze w 7.22 ze "obok niego zle lezy". niw iem czy to cos znaczy - moze? Oba zwroty tlumaczone sa jako: Mam dobra wole. Zle czynie.
Moze jednak powinno byc inaczej?
Nie wiem .
Wyraz przetłumaczony w interlini jako "leży obok" to "parakeimai" [w Strongu nr 3873], co sie tłumaczy: być obecnym, być blisko, być tuż obok, być pod ręką w sensie łatwości sięgnięcia po to. Dlatego interlinia angielska tłumaczy oba zwroty w Rzym. 7:18 i 21 jako "dobra wola jest obecna ze mną" i "zło jest obecne ze mną".
http://www.studylight.org/lex/grk/frequ ... lation=strCzyli dobra wola i zło są obecne w życiu Pawła w taki sam sposób w czasie teraźniejszym. Słowo "zawsze" nie jest wciskaniem teologii, tylko podkreśleniem czasu teraźniejszego niedokonanego, w jakim zarówno dobra wola jak i zło są obecne w życiu Pawła. Dlatego wola czynienia dobra jest przypisywana Pawłowi w jego wnętrzu miłującym Torę i pragnącym przestrzegać jej przykazań, natomiast skłonność do czynienia zła jest przypisana starej grzesznej naturze mieszkającej w jego członkach. Podsumowując opis tej dychotomii Paweł pisze:
Widzisz nie twierdze ze Dobro i zlo /grzech / nie sa obecne w zyciu Pawla.
To jest proba zmiany tematu i przypisania mi innego zdania niz mam.
Twierdze POPROTSTU ze Pawel nie opisuje tu Tego stanu ktory tu probujesz mu przypisac - rozdarcie miedzy cielesnoscia a duchowoascia.
Jakos w calym poscie nie ustosunkowales sie do moich poprzednich pytan postawiony do „poszczegolnych twierdzen Pawla o sobie w czasie terazniejszym” , tylko probujesz „ogolna nauka” uchylic to Slowo Pawla.
Oczywiscie ze Pawel pokonywal grzechy, mial grzechy i je wyznawal. Problem jest ze w tym miejscu opisuje kogos zniewolonego grzechem KTO POTRZEBUJE WYZWOLICIELA Ktor nie jest wolny!.
Jeszcze raz zajrzyjmy do tekstu i zadam ci jeszcze raz pytania na ktore pewnie nie otrzymam odpowiedzi:
Dlaczego Pawel jesli przyjac Twoja interpretacje przeczy sam sobie jesli porownac jego wypowiedzi w najblizszym KONTEKSCIE Wszystkie wersety dotycza Rzymian. Przeczy jesli mowi o AKTUALNYM stanie ze:
1. Wolnosc czy nie? 7(14) Wiemy bowiem, że zakon jest duchowy, ja zaś jestem cielesny, zaprzedany grzechowi.
Co przeczy: 6.(6) wiedząc to, że nasz stary człowiek został wespół z nim ukrzyżowany, aby grzeszne ciało zostało unicestwione, byśmy już nadal nie służyli grzechowi;
6. (18) a uwolnieni od grzechu oddaliście się w niewolę sprawiedliwości. 2. Wie co czyni czy nie? 7(15) Albowiem nie rozeznaję się w tym, co czynię ; gdyż nie to czynię, co chcę, ale czego nienawidzę, to czynię.
8 (14) Bo ci, których Duch Boży prowadzi, są dziećmi Bożymi.
16. (19) Albowiem posłuszeństwo wasze znane jest wszystkim; dlatego raduję się z was i chcę, abyście byli mądrzy w tym, co dobre, a czyści wobec zła . 3. Czyni co chce czy czyni grzech? (16) A jeśli to czynię, czego nie chcę, zgadzam się z tym, że zakon jest dobry. (17) Ale wtedy czynię to już nie ja, lecz grzech, który mieszka we mnie. (18) Wiem tedy, że nie mieszka we mnie, to jest w ciele moim, dobro; mam bowiem zawsze dobrą wolę, ale wykonania tego, co dobre, brak (19) albowiem nie czynię dobrego, które chcę, tylko złe, którego nie chcę, to czynię. (20) A jeśli czynię to, czego nie chcę, już nie ja to czynię, ale grzech, który mieszka we mnie. ; Jest to
oczywiste ze Pawel wykonywal DOBRA wole Boga !
4. Jest Pod Prawem czy nie? (21) Znajduję tedy w sobie zakon, że gdy chcę czynić dobrze, trzyma się mnie złe; (22) bo według człowieka wewnętrznego mam upodobanie w zakonie Bożym.
7 (6) Teraz zaś Prawo straciło moc nad nami, gdy umarliśmy temu, co trzymało nas w jarzmie, tak, że możemy pełnić służbę w nowym duchu, a nie według przestarzałej litery. 5. Jest wyzwolony w Chrystusie czy Stale oczekuje wyzwolenie z tego ciala?(23) A w członkach swoich dostrzegam inny zakon, który walczy przeciwko zakonowi, uznanemu przez mój rozum i bierze mnie w niewolę zakonu grzechu, który jest w członkach moich.
(24) Nędzny ja człowiek! Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci?
8.(2) Albowiem prawo Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, wyzwoliło cię spod prawa grzechu i śmierci Przy przyjeciu TWOJEGO zrozumienie tekstu Pawel przeczy sobie w tych pieciu pkt. Oczywiscie Ty: Duchowy nie raczysz odpiedziec takiej "pokrace jak ja". Ale pewnie obraczysz mnie kolejnym przydomkiem: kalwinsko,psychologiczno,pedalskim /mialem rower wiec czemu nie przypisac mi pedalow

!!!

/ aby wykazac ze jestem kims kogo nie warto sluchac. i Okazac mi Brak szacunku.
Smok Wawelski napisał(a):
"Wdzięczność zaś Bogu poprzez Jezusa Pomazańca, Pana naszego. Tak więc ja sam myślą [noi] służę Prawu Boga, zaś ciałem [sarksi] prawu grzechu" [Rzym. 7:25 interlinia].
W wersetach 7:23-24 Paweł pisze o wojnie, jaka toczy się w jego wnętrzu pomiędzy prawem myśli w jego wnętrzu a prawem grzechu w jego członkach. Stan takiego rozdarcia jest udręczeniem, ale dzięki Jezusowi na krzyżu nastąpiło zwycięstwo, z którego musimy na codzień korzystać, zwyciężając mocą Ducha pożądliwości mieszkające w naszych śmiertelnych ciałach. Jeśli nie będziemy korzystać z danej nam mocy, to zaczniemy chodzić w ciele zamiast w Duchu i ulegać pożądliwościom, przed czym ostrzega Paweł, Jakub i Piotr.
To ze o tym On tu pisze to jest Twoje zalozenie ktore probujesz tam wczytac

.
On tu o tym nie mowi. Czy Pawel jest rozdarty? Gdzie pisze o tym? Por Filipian 1.20-23 gdzie mozna mowic o "rozdarciu". Tu o tym nie wspomina. Pawel mowi o niewoli w cilesnosci czlowieka ktory chce zyc dobrze Znajac zkon. Czy znajomosc zakonu jest dostepna ludziom nie w Chrystusie?
Przeczytaj Psalm 119:
np.
(11) W sercu swym przechowuję Twą mowę, by nie grzeszyć przeciw Tobie.
(23) Choć możni zasiadają zmawiając się przeciw mnie, Twój sługa rozmyśla o Twoich ustawach.
(78 ) Niech zawstydzą się zuchwali, bo niesłusznie mnie dręczą, ja będę rozmyślał o Twoich przykazaniach.
(97) Jakże miłuję Prawo Twoje: przez cały dzień nad nim rozmyślam. Pawel Opisuje tu walke czlowieka w ciele z Prawem ktore zna i wie z jest Dobre.
To ze tak jest pokazuje tez wers 8.3 Co bylo niemozliwe dla Prawa?
Dlaczego Prawo nie zbawia? Po co Pawel mowi tu o Prawie KTORE TY CALKOWICIE POMIJASZ W JEGO WYWODZIE! ? Nie ustosunkowujesz sie Wogole do roli Prawa Ktore jest tu glownym tematem!
Czy zwyciestwo w Chrystusie nad cialem nastapilo?
A jesli tak to dlaczego nie jest skuteczene, Czy Ty je uskutecznisz.
Popatrz co Pawel pisze.dalej.
(1) Teraz jednak dla tych, którzy są w Chrystusie Jezusie, nie ma już potępienia. (2) Albowiem prawo Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, wyzwoliło cię spod prawa grzechu i śmierci. (3) Co bowiem było niemożliwe dla Prawa, ponieważ ciało czyniło je bezsilnym , [tego dokonał Bóg]. On to zesłał Syna swego w ciele podobnym do ciała grzesznego i dla [usunięcia] grzechu wydał w tym ciele wyrok potępiający grzech, Mam pytanie za 3 pkt. Dla osoby ktora lubi „czasy”
Dlaczego Pawel wg ciebie stale mowiacy o Swoim obecnym stanie pisze.:
„Teraz” z czym to kontrastuje? Czy nie z tym co Pawel opisuje wczesniej?
O nie powiesz. A ja powiem ze tak!.
Bo to co cialo CZYNILO bezsilnym /chorym/ czas Przeszly.
Gdyby Pawel mial na mysli swoj obecny stan Powiedzialbyl. CZYNI. Gdyz one jest stale wg ciebie w tej bezsilnosci ciala! Czyz nie?
Dlaczego wiec Pawel mowi w Czasie PRZESZLYM? Czyz nie dlatego ze caly czas to mial na mysli a wczesniej stoaowal zabieg retoryczny tak jak i ty uczyniles na tym forum piszac Do mnie.
Mam wiec
6. pytanie
dlaczego Pawel Mowi CIALO CZYNILO / CHOROWALO w czasie przeszlym. Smok Wawelski napisał(a):
Paweł zostanie w przyszłości pozbawiony tego ciała śmierci podczas zmartwychwstania, natomiast w Chrystusie otrzymał oręż do pokonywania prawa grzechu działającego w jego członkach. Ten oręż to prawo Ducha. Od czego uwolniło nas prawo Ducha? "Bo prawo Ducha uwolniło cię od prawa grzechu i śmierci" [Rzym. 8:2]
Scislej mowiac Pawel zostanie pozbawiony tego ciala w momencie smierci. Duch wroci do Pana on zas zostanie przyobleczony w niebieskie cialo.
Co zas do oreza.
Pawel naucza ze jego orez nie jest z tego siwata nie jest to cielesny orez por 2 kor 10.3-4 . Jednak czy walczy on tym orezem przeciwko CIALU - SARKI? Odpowiedz znajdziesz w Ef 6.12.
(12) Gdyż bój toczymy nie z krwią i z ciałem, lecz z nadziemskimi władzami, ze zwierzchnościami, z władcami tego świata ciemności, ze złymi duchami w okręgach niebieskich.Juz widze jak bedzie mowil o wrogu zewnetrznym.

Smok Wawelski napisał(a):
Dalej Paweł pisze, że nasze ciała są martwe z powodu grzechu, ale ten sam Duch, który w nas mieszka, ożywi w przyszłości umieralne ciała nasze [Rzym. 8:10-11].
Jak najbardziej w zmartwychwstaniu. Jako niebieskie / niebianskie ciala
Smok Wawelski napisał(a):
Wnioskuję, że prawo Ducha uwolniło nas w momencie odrodzenia od niewoli wobec prawa grzechu działającego w naszych członkach, ale nie od grzechu zamieszkującego w naszych członkach.
Jesli UWOLNILO to nie ma juz nad nami jego wiezow. Wiec Pawel nie moze pisac o sobie jako o „niewolniku cielesnosci” W czasie terazniejszym a o tym pisze w wersetach. 7.14-22.
Co wiec oznacza to wyzwolenie?
Opisz prosze jaki praktyczny ma to wymiar dla Pawla skoro w momencie Pisanie tego tekstu jest „on niewolnikiem ciala nie czyniaycm tego co chce”. A o tym mowia te wersety.
(14) ... zaprzedany w niewolę grzechu (15) ... ale to, czego nienawidzę - to właśnie czynię. (16) Jeżeli zaś czynię to, czego nie chcę, ... już nie ja to czynię, ale mieszkający we mnie grzech. (18) ... chcieć tego, co dobre, ale wykonać - nie. (19) Nie czynię bowiem dobra, którego chcę, ale czynię to zło, którego nie chcę. ... (21) A zatem stwierdzam w sobie to prawo, że gdy chcę czynić dobro, narzuca mi się zło. ... podbija mnie w niewolę pod prawo grzechu mieszkającego w moich członkach. (24) Któż mnie wyzwoli z ciała, [co wiedzie ku] tej śmierci? Nie wiem czy mocniej mozna opisac niewole niz Pawel tu czyni. /wykazowane wesrety tylko po to wskazac stan niewoli/. Szczegolnie werset 21 i 23 . PAWEL STWIERDZA OBECNIE ZE JEST POD TYM PRAWEM a potem stwierdza ze Chrystus Go z niego wyzwolil. !!!
Ja sie zgadzam z Tym ze Chrystus nas wzywolil z niewoli grzechu ale oczyscil nas tez CALKOWICIE Z GRZECHU.
Naszym zadaniem jest potem TRWAC w tym oczyszczeniu.
(7) Jeśli zaś chodzimy w światłości, jak On sam jest w światłości, społeczność mamy z sobą, i krew Jezusa Chrystusa, Syna jego, oczyszcza nas od wszelkiego grzechu. (1 List Jana 1:7, Biblia Warszawska) (3) I każdy, kto tę nadzieję w nim pokłada, oczyszcza się, tak jak On jest czysty. (1 List Jana 3:3, Biblia Warszawska) Jak Jan moze powiedziec o czlowieku ze jest oczyszczony JAK OJCIEC skoro grzech w nim mieszka?? To oczyszczenie jest u tych ktorzy pokladaja w nim nadzieje!
Smok Wawelski napisał(a):
Tak jak nie uwolniło nas w momencie odrodzenia od śmierci biologicznej. Zarówno uwolnienie od grzechu zamieszkującego śmiertelne członki jak i od śmierci biologicznej śmiertelnych członków nastąpi podczas zmartwychwstania.
Zuwaz jednak co czyni mieszkajacy w ciele Grzech.
(20) Jeżeli zaś czynię to, czego nie chcę, już nie ja to czynię, ale grzech, który we mnie mieszka. (21) A zatem stwierdzam w sobie to prawo, że gdy chcę czynić dobro, narzuca mi się zło. (22) Albowiem wewnętrzny człowiek [we mnie] ma upodobanie zgodne z Prawem Bożym. (23) W członkach zaś moich spostrzegam prawo inne, które toczy walkę z prawem mojego umysłu i podbija mnie w niewolę pod prawo grzechu mieszkającego w moich członkach. ,Pawel mowi ze WLASNIE TO MIESZKANIE GRZECHU wywoluje niewole.
Ty teraz twierdzisz ze Pawel jest wolny od tego „prawa grzechu”
Jednak wlasnie to PRAWO ZWALCZA PRAWO umyslu i podbija go w niewole grzechu /jesli czytac tam czas teraznijszy/ znowu jest wiec sprzecznosc!.
Skoro jest wolny od tego co go podbijalo w niewole grzechu to nie ma walki! Nie ma rozdarcia. A Skoro nie jest wolny to nie jest w Chrystusie! Jedyne wyjscie Pawel uzywa tu prostego POPULARNEGO zabiegu retorycznego ktorego i ty na codzien uzywasz!
Smok Wawelski napisał(a):
Teraz mając moc do pokonywania pożądliwości dzięki prawu Ducha, powinnniśmy Duchem zabijać dzieła pożądliwości mieszkających w naszych śmiertelnych członkach. Gdyby było tak, że grzech został z naszych członków wyeliminowany podczas nowego narodzenia (a przecież narodziliśmy się na nowo z Ducha, a nie z ciała), to nie miałoby sensu zdanie wypowiedziane przez Pawła w Rzym. 8:12-13
Jakie pozadliwosci? Skoro one zostaly pozbawione wszelakiej mocy?
Czy Chrystus wzywolil cie od PRAWA BIORACEGO CIE W NIEWOLE CZY NIE?
Ty twierdzisz ze nie?
Wyzwolil - niewyzwalajac do konca !
Pozbawil mocy - nie pozbawiajac do konca.
Stale bowiem walczysz z czyms co Chrystus pokonal.!
Ale nie pokonal - bo z tym walczysz.
Przypomina mi to nauczanie w stylu jestem zbawiony bez zaslugi uczynkow - ale musze wykonywac uczynki aby byc zbawionym.
Smok Wawelski napisał(a):
"Zatem więc bracia, powinnymi jesteśmy nie ciału, tak by według ciała żyć; jeśli bowiem według ciała żyjecie macie umrzeć, jeśli zaś Duchem dokonania ciała uśmiercacie, żyć będziecie" [interlinia].
I prosze bardzo. Pawel mowi:
Rz 8:12-13 Br „Tak więc, bracia, nie jesteśmy dłużnikami ciała, żebyśmy musieli żyć według ciała, .(13) Jeżeli bowiem będziecie żyć według ciała, , z pewnością pomrzecie. A jeżeli mocą Ducha będziecie uśmiercać uczynki ciała, , będziecie żyć.”Zobacz teraz Do Angileskiego
Rz 8:12-13 AKJV „Therefore, brothers, we are debtors, not to the flesh , to live after the flesh.(13) For if you live after the flesh, you shall die: but if you through the Spirit do mortify the deeds of the body, you shall live.”I do greki
Rz 8:12-13 Scrivner „αρα ουν αδελφοι οφειλεται εσμεν ου τη σαρκι του κατα σαρκα ζην(13) ει γαρ κατα σαρκα ζητε μελλετε αποθνησκειν ει δε πνευματι τας πραξεις του σωματος θανατουτε ζησεσθε”Pawel pokazuje tu ze nie jestesmy dluznikami grzesznisci zbysmy zyli wg grzesznosci. Bo jesli wg grzesznosci zyjemy umrzemy ale jesli Duche Sw usmiercamy CIALO wtedy bedziemy zyc
Zauwaz ze w 11 Pawel mowi o wskrzeszeniu Somaty a nie Sarki!
Rz 8:11 Br „A jeśli mieszka w was Duch Tego, który z martwych wskrzesił Jezusa, to i wasze śmiertelne ciała znów będą ożywione dzięki temu, że Duch Jego mieszka w was.”Rz 8:11 Scrivner „ει δε το πνευμα του εγειραντος ιησουν εκ νεκρων οικει εν υμιν ο εγειρας τον χριστον εκ νεκρων ζωοποιησει και τα θνητα σωματα υμων δια του ενοικουντος αυτου πνευματος εν υμιν”Smok Wawelski napisał(a):
Nie ma to nic wspólnego z uzyskaniem zbawienia przez uczynki, tylko z korzystaniem z mocy danej w wyniku zbawienia.
Odpowiem tyle jest to zbawienie z zaslugi usmiercania ciala. Zaslugujesz sobie na zabwienie usmierciajac cielesnosc!
Smok Wawelski napisał(a):
Korzystamy z niej po to, żeby wydać obfity owoc i nie uschnąć jak gałęzie nie wydające owocu [Jan 15]. Po prostu, ciało ma swoje dokonania w odrodzonych ludziach, ponieważ grzech żyje w naszych śmiertelnych ciałach. .
Jesli zyje to Pawel jest klamca i kaze nam siebie oklamywac!
(18) a uwolnieni od grzechu oddaliście się w niewolę sprawiedliwości.
Smok Wawelski napisał(a):
Zwycięstwo nad pożądliwością to nie jest to samo, co unicestwienie pożądliwości. Jest napisane, że grzech nad nami nie będzie panował [Rzym. 6:14]. .
Dlaczego? Czy nie dlatego ze :
(6) To wiedzcie, że dla zniszczenia grzesznego ciała dawny nasz człowiek został razem z Nim ukrzyżowany po to, byśmy już więcej nie byli w niewoli grzechu. 7. Odpowiedz mi na czym PAWEL buduje pewnosc ze grzech nie ma nad nim wladzy? I powiedz gdzie mowi o zwyciestwie nad pozadliwoscia! Najlepiej w bliskim kontekscie! Smok Wawelski napisał(a):
Nie jest napisane, że przestał mieszkać w naszych członkach [Rzym. 7:23]. Jest napisane, że mocą Ducha mamy zwalczać dokonania grzechu mieszjkającego w naszych członkach [Rzym. 8:12-13]. .
Komentarz wyzej
Smok Wawelski napisał(a):
Wyrywanie poszczególnych fragmentów z kontekstu prowadzi jedynie do wewnętrznych sprzeczności i konieczności zmiany samego znaczenia tekstu albo czasów w nim użytych. Podobnie jak założenie, że cielesność nie może przebywać w jednym ciele wraz z nowym stworzeniem. Ale tak się nie robi, jesli egzegeza ma być uczciwa.
To przestan to czynic. Ja nie ma ZADNEJ SPRZECZNOSCI. I nie wiem dlaczego nie stosujesz uczicwej egzegezy.
Ja nie mam zalozenie ze cielesnosc nie moze przebywac razem z nowym stworzeniem. TO jest moj obecny wniosek. Startowalem z miejsc w ktorym obecnie ty jestes. Lecz wlasnie UCZCIWA Egzegeza doprowadzila mnie tu gdzie jestem
Smok Wawelski napisał(a):
A "wgryzanie się w tekst" nie powinno polegać na tym, że dokładna analiza każdego liścia nie pozwala widzieć drzewa, na którym te liście rosną.

Ladny obraz: Gorzej jesli pomyli sie zolto-zielonego ptaka ukrytego w lisciach z liscmi bo akurat jeslien jest

Fatalnie jest natomiast gdy sie twoedzi ze niebo ma niebieski kolor bo barwnik ma niebieski i kazdy tak widzi.
jj napisał(a):
Troche skrocilem z lenistwa i trudno jest zrozumiec, o co mi chodzi, dlatego przedstawmy problem inaczej. Czy zbawienie ciala jest aktem, czy procesem?
Jeśli jest aktem, to nie grzeszymy już wiecej i nie ma o czym mowic, natomiast, jeśli jest to proces, na co wskazuje nastepujacy fragment: 8.11
W sumie odpowiedzmasz wyzej Ale dorzuce ze wierze:
W Duchu zbwawiony
W Umysle odnawiany
W Ciele pelen nadzieji na zmartwychwstanie.