www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest N gru 22, 2024 3:09 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn cze 13, 2005 9:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 25, 2005 8:43 am
Posty: 255
Lokalizacja: Podlasie
Chciałbym was spytać o kilka spraw dotyczących chrztu wodnego. Spotkałem sie z naukami, że jest on niezbędny, aby człowiek narodzony na nowo był zbawiony co wg mojego poznania i rozumienia Biblii nie jest niezbędne. Inni ludyie twierdzą że to tylko symbol oddzielenia od grzechu, jeszcze inni że znak wstąpienia do kościoła. Jakie jest wasze poznanie w tej sprawie? Mam jeszcze pytanie, czy chrztu udzielać mogą tylko pastorzy, czy po prostu ludzie wierzący już jakiś czas, będący w dobrej społeczności z Panem (tak to odebrałem czytając NT). Dziękuję za odpowiedzi.

_________________
Mat 6;33


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 13, 2005 10:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 20, 2005 2:35 pm
Posty: 330
Zacznę od końca..
Oczywiście chrzcić może każdy, przy czym dziwne byłoby, aby była to osoba "niegodna" tzn. niewierząca lub nieżyjąca z Panem. O ile jest taka możliwość, dobrze jest, gdy jest to osoba, którą Bóg obdarzył duchowym autorytetem. Nie wpływa to oczywiście na "jakość" chrztu..

Czy chrzest jest niezbędny do zbawienia.. To tak, jakbyśmy pytali pannę młodą czy musi wziąć ślub, żeby być z panem młodym. Odpowie, że ona CHCE tego ślubu! Że koniecznie musi on się odbyć!
Chrzest jest pieczęcią nowego życia, widzialnym znakiem i wyznaniem przed światem ludzi i duchów, że dana osoba decyduje się umrzeć dla świata i żyć dla Chrystusa. Publicznym wstąpieniem w nowe przymierze.
Człowiek jest zbawiony nie przez chrzest, tylko przez wiarę w Syna Bożego, ale chrzest jest dopełnieniem i wyznaniem tego faktu.

Osobiście jestem przeciwny jakiemukolwiek lekceważeniu chrztu (podobnie jak i Wieczerzy Pańskiej). Nie jest to formalność, bo Słowo Boże nie nakazywałoby nam bawić się w formalności.
Wierzę też, że nie jest to wyłącznie symbol. Za tą prostą czynnością stoi duchowa rzeczywistość..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 14, 2005 10:45 am 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 17, 2005 3:13 pm
Posty: 99
"...kto nie narodzi sie z wody i z Ducha..." Jn 3
w dziejach apostolskich Zydzi pytaja piotra co maja robic zeby sie zbawic, a on im mowi: nawroccie sie i niech kazdy z was sie ochrzci.
mysle ze to dosc wyrazny nakaz.

Chrzcic moze kazdy wierzacy.
K


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 14, 2005 3:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
kubek napisał(a):
"...kto nie narodzi sie z wody i z Ducha..." Jn 3
w dziejach apostolskich Zydzi pytaja piotra co maja robic zeby sie zbawic, a on im mowi: nawroccie sie i niech kazdy z was sie ochrzci.
mysle ze to dosc wyrazny nakaz.


Warunki uzyskania zbawienia są podane jasno i wyraźnie:

"(...) Gdyż wszyscy zgrzeszyli i brak im chwały Bożej, i są usprawiedliwieni darmo, z łaski jego, przez odkupienie w Chrystusie Jezusie, którego Bóg ustanowił jako ofiarę przebłagalną przez krew jego, skuteczną przez wiarę, dla okazania sprawiedliwości swojej przez to, że w cierpliwości Bożej pobłażliwie odniósł się do przedtem popełnionych grzechów, dla okazania sprawiedliwości swojej w teraźniejszym czasie, aby On sam był sprawiedliwym i usprawiedliwiającym tego, który wierzy w Jezusa." [Rzym. 3:23-26]

"Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. Albowiem sercem wierzy się ku usprawiedliwieniu, a ustami wyznaje się ku zbawieniu." [Rzym. 10:9-10]

Apostoł Paweł, zapytany przez stróża więziennego: "Panowie, co mam czynić, abym był zbawiony?" [Dz.Ap. 16:30] usłyszał odpowiedź: "Uwierz w Pana Jezusa, a będziesz zbawiony, ty i twój dom." [Dz. Ap. 16:31]

Warunkiem uzyskania zbawienia jest wyłącznie wiara. Chrzest jest publicznym potwierdzeniem wyznania wiary, stanowi akt posłuszeństwa wobec Słowa Bożego, odbywa się po wyznaniu wiary i zawiera również inne treści:

"Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez chrzest w śmierć, abyśmy jak Chrystus wskrzeszony został z martwych przez chwałę Ojca, tak i my nowe życie prowadzili." [Rzym. 6:4]

"Wraz z nim zostaliście pogrzebani w chrzcie, w którym też zostaliście wespół wzbudzeni przez wiarę w moc Boga, który go wzbudził z martwych." [Kol. 2:12]

Chrzest jest uczynkiem, w którym muszą brać udział przynajmniej 2 osoby. Jako uczynek jest efektem zbawienia i owocem zbawczej wiary, nie może stanowić warunku uzyskania zbawienia:

"Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to dar; nie z uczynków, aby się kto nie chlubił." [Ef. 2:8-9]

" Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, kto słucha słowa mego i wierzy temu, który mnie posłał, ma żywot wieczny i nie stanie przed sądem, lecz przeszedł ze śmierci do żywota." [Jan 5:24]

Ducha Świętego otrzymuje się przez "słuchanie z wiarą":

"O nim to świadczą wszyscy prorocy, iż każdy, kto w niego wierzy, dostąpi odpuszczenia grzechów przez imię jego. A gdy Piotr jeszcze mówił te słowa, zstąpił Duch Święty na wszystkich słuchających tej mowy." [Dz. Ap. 10:43-44]

"Chcę dowiedzieć się od was tego jednego: Czy przez uczynki zakonu otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą?" [Gal. 3:2]

Co zatem oznacza stwierdzenie "z wody i z Ducha" [Jan 3:5]? Kontekst tego stwierdzenia wskazuje na to, co działo się w dniach rozmowy Jezusa z Nikodemem. Ludzie chrzcili się w wodzie chrztem Janowym, aby przygotować się na nadejście Królestwa Bożego:

"A w one dni przyszedł Jan Chrzciciel, każąc na pustyni judzkiej i mówiąc: Upamiętajcie się, albowiem przybliżyło się Królestwo Niebios. (...) I byli chrzczeni przezeń w rzece Jordanie, wyznając grzechy swoje. [Mat. 3:1-2,6]

Jednakże Królestwo Boże nadeszło wraz z Jezusem. Nikodem dowiedział się od Niego, że nie wystarczy narodzić się z wody w ramach oczyszczenia i przygotowania na wejście do Królestwa, ale trzeba do tego Królestwa wejść przez wiarę i odrodzenie z Ducha.

"Co się narodziło z ciała, ciałem jest, a co się narodziło z Ducha, duchem jest. Nie dziw się, że ci powiedziałem: Musicie się na nowo narodzić." [Jan 3:6-7]

Chrzest Janowy był uczynkiem z ciała, który dopiero miał przygotować Izraela na to, co było możliwe tylko przez wiarę w Mesjasza. Dlatego po chrzcie Janowym nikt nie otrzymywał Ducha Świętego. Musiał najpierw uwierzyć i narodzić się z Ducha:

"A do Efezu przybył pewien Żyd, imieniem Apollos, rodem z Aleksandrii, mąż wymowny, biegły w Pismach. Był on obeznany z drogą Pańską, a pałając duchem przemawiał i nauczał wiernie tego, co się odnosi do Jezusa, choć znał tylko chrzest Jana. Ten to począł mówić śmiało w synagodze. A gdy go Pryscylla i Akwila usłyszeli, zajęli się nim i wyłożyli mu dokładniej drogę Bożą." [Dz. Ap. 18:24-26]

"Podczas gdy Apollos przebywał w Koryncie, obszedł Paweł wyżynne okolice i przyszedł do Efezu, a spotkawszy niektórych uczniów, rzekł do nich: Czy otrzymaliście Ducha Świętego, gdy uwierzyliście? A oni mu na to: Nawet nie słyszeliśmy, że jest Duch Święty. Tedy rzekł: Jak więc zostaliście ochrzczeni? A oni rzekli: Chrztem Janowym. Paweł zaś rzekł: Jan chrzcił chrztem upamiętania i mówił ludowi, żeby uwierzyli w tego, który przyjdzie po nim, to jest w Jezusa. A gdy to usłyszeli, zostali ochrzczeni w imię Pana Jezusa. A gdy Paweł włożył na nich ręce, zstąpił na nich Duch Święty i mówili językami, i prorokowali." [Dz. Ap. 19:1-6]

Ci, którzy znali chrzest Janowy, narodzili się z wody. Najwyraźniej jednak nie narodzili się z Ducha. Dlatego należało im "dokładniej wyłożyć drogę Bożą" [18:26] i uświadomić, że muszą uwierzyć w Jezusa [19:4]. Gdy na podstawie Ewangelii uwierzyli, uzyskiwali zbawienie [Rzym. 10:9-10], a następnie byli chrzczeni przez apostołów.

Myślę, że taka interpretacja Jana 3:5 zachowuje spójność całego nauczania Biblii o zbawieniu z łaski przez wiarę:

"Uwierzył Panu, a On poczytał mu to ku usprawiedliwieniu" [I Mojż. 15:6; Rzym. 4:1-5]

Pozwala również zrozumieć, że chrzest jako uczynek nie jest warunkiem zbawienia, a także nie przeciwstawia nauczania o zbawieniu przez wiarę fragmentom o narodzeniu z wody. Chrzest jako warunek uzyskania zbawienia byłby jawnym pogwałceniem tych fragmentów, które mówią o wierze w Jezusa jako jedynym warunku koniecznym i wystarczającym do zbawienia. Chrzest jest aktem posłuszeństwa Słowu Bożemu człowieka zbawionego przez wiarę. Warunkiem chrztu jest uwierzenie z całego serca, że Jezus jest Synem Bożym:

"A gdy tak jechali drogą, przybyli nad jakąś wodę, a eunuch rzekł: Oto woda; cóż stoi na przeszkodzie, abym został ochrzczony? Filip zaś powiedział mu: Jeśli wierzysz z całego serca, możesz. A odpowiadając, rzekł: Wierzę, że Jezus Chrystus jest Synem Bożym. I kazał zatrzymać wóz, zeszli obaj, Filip i eunuch, do wody, i ochrzcił go.

Cytuj:
Chrzcic moze kazdy wierzacy


Zgadza się :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 14, 2005 3:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 17, 2005 3:13 pm
Posty: 99
to ze chrzest jest konieczny do zbawienia wcale nie przeczy temu ze zbawieni jestesmy z laski przez wiare. to nie przez sam obrzed jestesmy zbawieni ale przez wiare w Slowo ktore mowi nam abysmy sie ochrzcili dla odpuszczenia grzechow.
wiec nie sama czynnosc ale wiara w obietnice chrzcielne i laska ktora nam jest dana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 14, 2005 8:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
kubek napisał(a):
to ze chrzest jest konieczny do zbawienia wcale nie przeczy temu ze zbawieni jestesmy z laski przez wiare.


Nie chcę się czepiać, ale nauczanie całego Pisma mówi, że wiara jest warunkiem koniecznym i wystarczającym do zbawienia. Chrztu udziela się ludziom zbawionym, czyli takim, który uwierzyli w Jezusa. Dlatego chrzest jest efektem zbawienia i przejawem posłuszeństwa Słowu Bożemu, ale nie jest do zbawienia konieczny.

Łotr na krzyżu został zbawiony wyłącznie przez wiarę (choć on się akurat ochrzić nie mógł). Wszyscy domownicy Korneliusza, zostali zbawieni i narodzeni na nowo z Ducha zanim się ochrzcili [Dz. Ap. 10:44-48].

"Czy może ktoś odmówić wody, aby ochrzcić tych, którzy otrzymali Ducha Świętego jak i my?" [10:47]

Zbawienie strażnika więziennego i jego domowników zostało im dane na podstawie wiary w usłyszne Słowo Boże, która została przedstawiona jako warunek konieczny i wystarczający do zbawienia:

"Wyprowadziwszy ich na zewnątrz, rzekł: Panowie, co mam czynić, abym był zbawiony? A oni rzekli: Uwierz w Pana Jezusa, a będziesz zbawiony, ty i twój dom. I głosili Słowo Pańskie jemu i wszystkim, którzy byli w jego domu. Tejże godziny w nocy zabrał ich ze sobą, obmył ich rany, i zaraz został ochrzczony on i wszyscy jego domownicy."

Cytuj:
to nie przez sam obrzed jestesmy zbawieni ale przez wiare w Slowo ktore mowi nam abysmy sie ochrzcili dla odpuszczenia grzechow.
wiec nie sama czynnosc ale wiara w obietnice chrzcielne i laska ktora nam jest dana


Nie jesteśmy zbawieni przez "wiarę w Słowo o chrzcie" ani przez "wiarę w obietnice chrzcielne", tylko przez wiarę w Jezusa.

Apostoł Piotr jeden, jedyny raz używa sformułowania "dać się ochrzcić na odpuszczenie grzechów". Niedługo później on sam mówi do innej grupy ludzi podczas kazania w świątyni:

"Przeto upamiętajcie i nawróćcie się, aby były zgładzone grzechy wasze" [Dz. Ap. 3:19]

Znowu mamy nawrócenie (metanoia - zmiana myślenia) i upamiętanie jako warunek konieczny i wystarczający do zgładzenia grzechów. W poprzednich wersetach Piotr mówi, do kogo się nawrócić i z czego upamiętać. I ani słowa o chrzcie jako warunku zbawienia.

Jak już wspominałem, chrzest jest efektem, a nie warunkiem zbawienia. Człowiek, który uwierzy, przechodzi ze śmierci do żywota i nie stanie przed sądem [Jan 5:24]. Jeśli się ochrzci, nie doda niczego do swego zbawienia, ale okaże posłuszeństwo Słowu Bożemu i zyska to, co jest opisane w Rzym 6:4 i Kol. 2:12. Umarliśmy z Chrystusem dla grzechu (zbawienie przez wiarę) [Rzym. 6:2,8] i zostaliśmy pogrzebani (chrzest jako symbol zanurzenia w Chrystusie) [Rzym. 6:4]. Ale pogrzeb nic nie dodał do naszej śmierci. Martwi byliśmy zaraz po tym, jak umarliśmy. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 15, 2005 10:13 am 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 17, 2005 3:13 pm
Posty: 99
masz racje SW. chrzest jest pieczecia zbawienia raczej niz warunkiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: chrzest wodny
PostNapisane: Pn sie 22, 2005 3:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 22, 2005 3:02 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Będzin
Ew Marka 16:16 to jest słowo które rzekł Jezus :D lepiej nie czekać do miejsca w którym się znalazł łotr na krzyżu napewno jest zbawiony ale gdyby mógł zejść z krzyża napewno by sie ochrzcił . Chrzest wodny jest dla każdego kto wierzy w Jezusa i udzielany jest w imieniu Jezusa . Może go udzielić każdy kto jest dzieckiem Bożym ( kobieta też ) byle było to dzieco Boże które jest ochrzczone !!! czyli jest uczniem Pana .

_________________
Jozue.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pn sie 22, 2005 8:44 pm 
Jozue napisał(a):
Ew Marka 16:16 to jest słowo które rzekł Jezus :D lepiej nie czekać do miejsca w którym się znalazł łotr na krzyżu napewno jest zbawiony ale gdyby mógł zejść z krzyża napewno by sie ochrzcił . Chrzest wodny jest dla każdego kto wierzy w Jezusa i 1 udzielany jest w imieniu Jezusa . 2) Może go udzielić każdy kto jest dzieckiem Bożym ( kobieta też ) byle było to dzieco Boże które jest ochrzczone !!! czyli jest uczniem Pana .


1. Albo Ojca, Syna i Ducha Świętego...
2. Może jakieś uzasadnienie?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 22, 2005 10:30 pm 
Offline

Dołączył(a): N maja 08, 2005 5:17 pm
Posty: 595
Lokalizacja: Katowice
Chrzest w IMIENIU Jezusa w IMIĘ Ojca,Syna i Ducha Świętego.
Czy takie rozróżnienie coś wyjaśnia?Bo sporo zamieszania jest wśród niektórych chrześcijan co do samej formółki.

_________________
adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: chrzest wodny
PostNapisane: Wt sie 23, 2005 9:48 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 22, 2005 3:02 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Będzin
Ew Mateusza 28: 19 mówi ....... chrzcząc je w imię Ojca i Syna i Ducha Świetego - jakie to imię pokazały nam dzieje apostolskie kiedy uczniowie chrzcili , zawsze to było w imieniu Jezusa , siedem albo osiem razy mówi o tym słowo Boże . :D

_________________
Jozue.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt sie 23, 2005 7:51 pm 
Jozue napisał(a):
Ew Mateusza 28: 19 mówi ....... chrzcząc je w imię Ojca i Syna i Ducha Świetego - jakie to imię pokazały nam dzieje apostolskie kiedy uczniowie chrzcili , zawsze to było w imieniu Jezusa , siedem albo osiem razy mówi o tym słowo Boże . :D



Dzieje Apsotolskie szczególnie eksponują imię Jezus. Ale z tymi 7-8 fargmentami w kontekście chrztu to przesadziłeś...
Jozue to nie forum Spichlerza, gdzie ludzie bezkrytycznie wszystko łykają. Jeżelei ktoś coś pisze, to dobrze aby to miało biblijne uzasadanienie.
Witam na forum Ulicyprostej :)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 23, 2005 10:57 pm 
Offline

Dołączył(a): N maja 08, 2005 5:17 pm
Posty: 595
Lokalizacja: Katowice
Tzn.chodziło mi o to,że;
Chrzest jest dokonywany w imieniu Jezusa,czyli z Jego upoważnienia ale w imię Ojca,Syna i Ducha Świętego.
Czyli można by to wypowiedzieć przy chrzcie w ten sposób;
''Chrzczę cię w imieniu Jezusa w imię ojca,Syna i Ducha Świętego"
Często ludzie rozdzielają te dwa zwroty;''w imieniu''i ''w imię'',koniecznie chcąc chrzcić albo tak albo tak,ale jak się je połączy razem,to wszystkie spory tracą sens.
Wg.mnie,jeśli ktoś chrzci tylko w imieniu Jezusa,tzn.z jego upoważnienia,to dlaczego boi się powiedzieć równocześnie w czyje imię chrzci?
Czy gdzieś w NTwystępuje zwrot ''chrzest w imię Jezusa''zamiast ''chrzest w imieniu Jezusa''?

_________________
adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 24, 2005 3:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 22, 2005 3:02 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Będzin
Widocznie nie znasz bibli i nie czytałeś Dz Apostolskich !!! :) to po pierwsze , a po drugie to że jeszcze musisz sie dużo nauczyć miki !pozdrawiam :) Adam wersety z DZ Ap 2;38 10;48 8;16 i inne .

_________________
Jozue.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 24, 2005 6:41 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
:shock: Ależ się wywyższyłeś nad Miki'ego. Nasz Pan mówił że lepiej się uniżać.

Ten sam temat jest ciągnięty w dysputach teologicznych więc może się powtórzę i tu mi ktoś odpowie czy dobrze myślę:

1J 1:3-4 Bw „co widzieliśmy i słyszeliśmy, to i wam zwiastujemy, abyście i wy społeczność z nami mieli. A społeczność nasza jest społecznością z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem.(4) A to piszemy, aby radość nasza była pełna.”

Mam wrażenie że radość Branhamowców jest jednak niepełna bo wolą mieć jakiegoś innego Jezusa, oddzielonego od Ojca. A napisane jest:

1J 2:22-24 Bw ....... Ten jest antychrystem, kto podaje w wątpliwość Ojca i Syna.(23) Każdy, kto podaje w wątpliwość Syna, nie ma i Ojca. Kto wyznaje Syna, ma i Ojca.(24) To, co słyszeliście od początku, niech pozostanie w was. Jeżeli pozostanie w was to, co od początku słyszeliście, i wy pozostaniecie w Synu i w Ojcu.”

Gdybym posłał kogoś w swoim imieniu do innej osoby w jakiejś sprawie to ta osoba zrozumiałaby że ja o tym wiem, zgadzam się z nią i posłałem tego kogoś.

Przecież określenie : "W imię Jezusa" oznacza że Jezus wie o tym, jest to jego wolą i posłał kogoś w swoim imieniu. "Tak samo w imię Ojca" oznacza że i Ojciec wie, zgadza się i posłał. A przecież Jezus nie czyni nic co by nie było wolą Ojca. Więc jaka sprzeczność jest w chrzcie o którym wie i zgadza się zarówno Ojciec jak i Syn jak i D. Św ? Skoro Jezus nic nie czyni bez woli Ojca to chrzest w Jego imię jest chrztem w imię Ojca i Ducha bo w trójjedynym Bogu nie ma sprzeczności tylko doskonała zgodność. Dlatego Branham zaatakował też trójjedyność Boga myśląc jak w ruchu wiary że można używać imienia Jezusa jak kolta i strzelać do wszystkiego a inne kolty są za słabe i nie ważne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL