1anowi napisał(a):
Pracuję w szkole chrześcijańskiej od 2 miesięcy, jestem tam pedagogiem sa poważne problemy z dziećmi chrześcijan no i pani dyrektor zapowiedziała radę pedagogiczną na temat dyscyplinowania dzieci. Uważam , że po dzieciach dokładnie widać jak jest w domach i to rodzice są najbardziej odpowiedzialni za wychowanie dzieci . Wychowanie i tym samym dyscyplinę wynosi się z domu Bóg będzie rozliczał rodziców za wychowanie dzieci a nie nauczycieli ze szkoły podstawowej . Powszechnie wiadomo że największy wpływ ma na wychowanie dziecka rodzina , na drugim miejscu grupy rówieśnicze a później dopiero szkoła co myślisz na ten temat Szanowny Lisie?

jak widać Lisem nie jestem
ale mam propozycję, żeby spokojnie poczekać na tę Radę Pedagogiczną i wysłuchać sugestii Dyrekcji.
Rodzaj szkoły (świecki czy chrześcijański) nie ma tutaj znaczenia, ponieważ obowiązują nas humanistyczne cele wychowawcze
A Dyrekcja (mam nadzieję) zmierza do wyjścia na przeciw problemom dzieci w zgodzie z możliwościami szkoły.
Jest wiele sposobów motywowania indywidualnego i zespołowego dzieci (różne ze względu na ich wiek i potrzeby).
Tak więc pewnie nauczycielom pozostanie przemyślenie swoich działań dalekookresowych na poziomie organizacji pracy z uczniem:
--w trakcie realizacji jednostki poznawczej (tematycznej)
-- oraz przereorganizowanie działań/celów wychowawczych całej szkoły (programy, ścieżki itp., itd.).
-- włączenie do świadomych działań rodziców
Dobrze, że nie jesteście ignorowani jako pedagodzy przez swoje szefostwo.
Skoro to Szkoła, a nie Przedszkole Agnostyku - to są inne potrzeby/możliwości dzieci:
- inny jest stosunek czynności zadaniowych do zabawowych (te drugie są już powoli eliminowane na rzecz samodzielnego organizowania sobie działań poznawczych przez dzieci)
-a różna indywidualna "gotowość szkolna" nie zawsze daje się z czasem wyrównać ze względu na różne uwarunkowania: