Paweł.K napisał(a):
Smok Wawelski napisał:
Cytuj:
Czyli ich misja polegała na tym, żeby z pogan zrobić Żydów?
Pan Jezus powiedział:"Mam i inne owce, które nie są z tej owczarni; również i te muszę przyprowadzić, i głosu mojego słuchać będą, i będzie jedna owczarnia i jeden pasterz"
Mowa jest tutaj o poganach, czyli teraz podobnie jak Żydzi musimy słuchać i stosować się do nauk naszego Zbawiciela.
Ale to
nie oznacza, że poganie mają się stać Żydami, a Żydzi - poganami. Jesteśmy w jednym Ciele Mesjasza [Chrystusa] i
w Chrystusie nie ma Żyda i Greka, ale w ciele Żydzi pozostali Żydami, a poganie - poganami. Przeczytaj Ef. 2:11-22.
Cytuj:
A może ktoś inny wskaże jeden chociaż werset, który odwołuje nakaz święcenia soboty.
A może wskażesz jakiś werset, w którym poganie są zobowiązani do święcenia Szabatu? Bo cały czas mamy ten problem - poganie mieli zawsze prawo naturalne objawione w sumieniu. Nie obowiązywało ich Prawo Mojżeszowe za czasów ST - Abimelecha na przykład Bóg 2 razy ostrzegał przed cudzołóstwem [I Mojż. 20:3; 26:9-10], ale nie napominał go w sprawie Szabatu. A Szabat jest znakiem pomiędzy Bogiem a Izraelem [II Mojż. 31:16].
Druga sprawa:
SZABAT NIE JEST SOBOTĄ, A SOBOTA NIE JEST SZABATEM
Sobota zaczyna się o godzinie 0.00 i kończy się o godzinie 24.00 - natomiast Szabat rozpoczyna się w piątek o zachodzie słońca i kończy się w sobotę o zachodzie słońca. Jesli obchodzisz sobotę, to nie udawaj, że obchodzisz Szabat.
Trzecia sprawa:
Szanowni "sobotnicy", zwróćcie uwagę na taki szczegół - otóż w I Mojż. 1:5-31 wszystkie sześć dni stworzenia rozpoczynają się i kończą (wieczór i poranek).
Z wyjątkiem dnia siódmego.
W oryginale "dzień" to "jom" - a ten wyraz może oznaczać zarówno dzień w sensie doby jak i pewien nieokreślony okres. Bóg ukończył swoje dzieła d niu siódmym, który
nie jest ograniczony wieczorem i porankiem w tym tekście. Dlatego autor Listu do Hebrajczyków pisze:
"Powiedział bowiem [Bóg] gdzieś o siódmym [dniu] tak:
I zaczął odpoczywać Bóg w dniu siódmym od wszystkich dzieł Jego. I w tym znowu: [Nie] wejdą do odpoczynku mego".
Bóg zaczął odpoczywać w dniu siódmym, ale Jego odpocznienie się nie skończyło. Dzień siódmy w sensie doby jest cieniem [typem] odpoczynku w Bogu, który się nie kończy.
Dlatego Mojżesz, interpretując Prawo w kontekście Starego Przymierza, pisze że Bóg odpoczął i podaje dzień literalny jako typ odpocznienia w Bogu w wyniku usprawiedliwienia. Autor Listu do Hebrajczyków interpretuje Prawo w kontekście Nowego Przymierza i pisze, że Bóg zaczął odpoczywać w tym dniu. I mówi, że ci, krórzy usłyszeli dobrą nowinę i uwierzyli, weszli do Bożego odpocznienia [szabatowania] [4:2]. Dlatego "Dziś, jeśli głos jego usłuszycie, nie zatwardzajcie serc waszych" [4:7].
Szanowni "sobotnicy", jeśli jesteście nie-Żydami, to możecie obchodzić sobotę, niedzielę, poniedziałek i każdy inny dzień tygodnia. Jeśli obchodzicie sobotę, to nie udawajcie, że obchodzicie Szabat. A w ogóle albo zacznijcie interpretować Prawo Boże w kontekście Nowego Przymierza przez pryzmat wypełnienia Prawa w Mesjaszu, albo przestrzegajcie Prawa Bożego w całości, czyli wszystkich 613 przykazań jako prozelici.
Niech Wam Bóg oczy otworzy.
