Herkules napisał(a):
Spokojnie, a ja postaram się zrobić wszystko, by doprowadzić Cię do poznania prawdy dzięki cytatom Pisma Świętego. Nie zniechęcaj się.
Herkulesie, Twoimi mieszankami cytatów "od sasa do lasa" najwyżej doprowadzisz mnie do nerwicy, ale z pewnością nie do poznania prawdy. Znów muszę odpowiadać ze względu na czytelników, którym usiłujesz zrobić wodę z mózgów.
Cytuj:
Oprócz wersetów Zach. 14:5 i Judy 14 wszystkie fragmenty Pisma Świętego dotyczące powtórnego przyjścia Chrystusa (w tym 1 Tes. 4:15-18; I Kor. 15:51-52; Obj. 19:11-21) podkreślają, że Pan przyjdzie na ziemię po swój lud, a nie wraz z nim, i wytraci wszystkich niesprawiedliwych na ziemi.
Oczywiście, że jedne fragmenty mówią o przyjściu Pana po Kościół [I Tes. 4:15-18], o zabraniu jednych i zostawieniu innych [Mat. 24:40-41], o uratowaniu tak jak Noego i Lota przed zagładą w czasie, gdy nic nie będzie wskazywało na zagładę [Mat. 24:37-38; Łuk. 17:26-27], a inne fragmenty mówią o przyjściu Pana z Kościołem [Obj. 19:11-16; Zach. 14:5; Judy 14].
Zacznijmy od I Tes. 4:15-18. Czytamy, że Kościół
spotka się z Panem w powietrzu, a nie na Ziemi i
nie mówi o przyjściu Kościoła z Panem na Ziemię:
"potem my, którzy pozostaniemy przy życiu, razem z nimi
porwani będziemy w obłokach w powietrze, na spotkanie Pana; i tak zawsze będziemy z Panem" [w. 17]
I Kor. 15:51-51 w ogóle nie mówi o tym, czy Pan przyjdzie po swój lud czy ze swoim ludem.
Obj. 19:7-8 mówi o tym, że podczas zaślubin Baranka
Oblubienica w niebie (czyli Kościół) otrzyma czysty, lśniący bisior, a bisior oznacza sprawiedliwe uczynki świętych. Następnie Pan zstąpi z nieba, a wraz z Nim wojska niebieskie
obleczone w czysty, biały bisior. Bisior jest odzieniem Oblubienicy odzianej w sprawiedliwe uczynki świętych. Czyli wojska zstępujące z Panem na Ziemię to Oblubienica.
Cytuj:
A wersety Zach. 14:5 i Judy 14 mówią, że Chrystus przyjdzie wraz ze swym ludem na zniszczoną i bezludną Ziemię dopiero przy końcu millenium. Po co? Po to, by sądzić wszystkich zmartwychwstałych niesprawiedliwych, jacy żyli od czasów Adama aż do wylania gniewu Bożego (Jud 14-15). To będzie pomillenijny Sąd Ostateczny.
Zach. 14:5 i jego kontekst:
"Wtedy będziecie uciekać do tej doliny między moimi górami, gdyż ta dolina będzie sięgała aż do Azel; a będziecie uciekać tak, jak uciekaliście przed trzęsieniem w czasach Uzjasza, króla judzkiego. Potem przyjdzie Pan, mój Bóg, a z nim wszyscy święci. W owym dniu stanie się tak: Nie będzie ani upału, ani zimna, ani mrozu. I będzie tylko jeden ciągły jeden dzień, zna go Pan, nie dzień i nie noc, a pod wieczór będzie światło. I stanie się w owym dniu, że popłyną żywe wody z Jeruzalemu, połowa do morza na wschodzie, a połowa do morza na zachodzie, i tak będzie w lecie i w zimie. I będzie Pan królem całej ziemi. W owym dniu Pan będzie jedyny i jedyne będzie jego imię." [Zach. 14:5-9]
Po pierwsze, nie wygląda na to, żeby Ziemia była bezludna podczas przyjścia Pana wraz ze świętymi. No, bo kto będzie uciekał do doliny między górami, jeśli nie ludzie? Do kogo bezpośrednio prorokuje Zachariasz? Do narodu żydowskiego. Czyli to oni będą uciekać. Po przyjściu Pana ze świętymi żywe wpdy popłyną z Jeruzalemu do morza na wschodzie i zachodzie [por. Ez. 47:1-12], i Pan będzie królem całej Ziemi. Czyli najpierw będzie Przyjście Pana ze świętymi, podczas którego Izraelici będą uciekać do doliny, a potem nastąpi Era Mesjańska. Nie odwrotnie. Żeby było odwrotnie, to trzeba by było czytać np. Ks. Zachariasza od tyłu.
Cytuj:
Pytam Cię, ile będzie zmartwychwstań od początku do końca millenium (zobacz J 5:28-29; Obj 20)? Kiedy odbędzie się zmartwychwstanie sprawiedliwych, a kiedy zmartwychwstanie niesprawiedliwych? Biblia mówi tylko o dwóch zmartwychwstaniach: sprawiedliwych i niesprawiedliwych.
Odpowiadam: Zmartwychwstanie sprawiedliwych odbędzie się w pewnym porządku i jest rozłożone na etapy [I Kor.15:26]: Najpierw Chrystus, potem ci, którzy są Chrystusowi w czasie Jego przyjścia - Kościół w czasie Jego przyjścia po Kościół [I Tes. 4:15-18] i męczennicy Wielkiego Ucisku wraz ze świętymi ST w czasie Jego przyjścia z Kościołem [Obj. 20:4], a na końcu będzie sąd ostateczny i zmartwychwstanie pozostałych [Obj. 20:11-15].
Cytuj:
Szczęśliwy i święty będzie ten lud, który "ma udział w PIERWSZYM zmartwychwstaniu" (Obj 20:6).
Pierwsze zmartwychwstanie to pojęcie jakościowe i odbędzie się etapami, a ostatni jego etap nastąpi po Przyjściu Pana Jezusa wraz z Kościołem na Ziemię i przed inauguracją Ery Mesjańskiej. Wtedy dusze męczenników Wielkiego Ucisku połączą się z ich ciałami i "ci ożyją". W pierwszym zmartwychwstaniu ma udział Kościół, męczennicy Wielkiego Ucisku i święci Starego Testamentu. Ci w ciałach uwielbionych będą rządzić wraz z Mesjaszem w Erze Mesjańskiej na Ziemi [Obj. 2:26-27; 20:6].
Cytuj:
Pokaż mi w Biblii, że wzięcie Kościoła będzie NAGŁE i nastąpi dopiero PRZED WIELKIM UCISKIEM. Czy chrześcijanie ewangeliczni głoszą, że Pan przyjdzie jak złodziej w nocy i porwie swój lud przed wielkim uciskiem?
Porwanie będzie nagłe, ponieważ nastąpi "w jednej chwili, w oka mgnieniu" [I Kor. 15:52]. Określenie "harpazo" z I Tes. 4:17 oznacza "nagłe porwanie, wyrwanie, wyciągnięcie". "Jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony" [Mat. 24:40-41] w momencie, gdy świat będzie mówił o pokoju i bezpieczeństwie, a życie będzie toczyć się normalnie [Mat. 24:37-39]. Kościół zostanie zabrany spośród bezbożnych zanim gniew Boży wyleje się na Ziemię, czyli zanim nastąpi Dzień Pański czyli dzień gniewu Boga i Baranka [Obj. 6:19]. Oryginał I Tes. 1:10 mówi, że Pan przyjdzie "wyciągnąć nas z gniewu przychodzącego", a I Tes. 5:9 mówi, że Bóg nie przeznaczył nas na gniew (w kontekście nadejścia Dnia Pańskiego na bezbożnych).
Cytuj:
Co to znaczy przyjście jak złodziej w nocy? Czy to dla ludu Bożego? Nie. Tylko dla niewierzących, których zaskoczy Pan przychodzący jak złodziej w nocy, bo nie byli do tego przygotowani i nie czuwali.
Określenie "jak złodziej w nocy" oznacza nagłość opisywanego wydarzenia. Porwanie Kościoła nastąpi nagle i niespodziewanie, jak przyjście złodzieja w nocy - dlatego mamy czuwać i być gotowi [Mat. 24:42-44]. Jeśli będziemy gotowi, to ujdziemy przed tym wszystkim, co nastanie i staniemy przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36].
Zagłada (Dzień Pański) przyjdzie na bezbożnych również nagle jak złodziej w nocy. Będą mówić "pokój i bezpieczeństwo" i wtedy najpierw zostanie zabrany Kościół (jak Noe i Lot wraz z rodzinami), a potem na bezbożnych przyjdzie nagła zagłada [I Tes. 5:1-3]. Nas jednak ten dzień nie zaskoczy, bo... już nas wtedy nie będzie na Ziemi (o ile będziemy czuwać i oczekiwać przyjścia Pana po Kościół). Dlatego Paweł napisał do Tesaloniczan w II Liście, żeby się nie dali zbałamucić i przestraszyć, że zmartwychwstanie wierzących wraz z Pochwyceniem Kościoła już miało miejsce i już nadszedł Dzień Pański, a oni biedni zostali [II Tes. 2:1-2].
Natomiast samo Przyjście Pana wraz z aniołami i Kościołem będzie poprzedzone wieloma znakami na ziemi i na niebie [Mat. 24:25-30], więc trudno mówić, żeby ono nastąpiło nagle jak przyjście złodzieja w nocy.
Cytuj:
Cytuj:
Powtórne Przyjście Pana na Ziemię wraz z Kościołem odbędzie się po zaślubinach Oblubieńca z Oblubienicą, które odbędą się wcześniej w niebie. Dlatego wzięcie Kościoła nie może się odbyć podczas Powtórnego Przyjścia Pana.
Jeżeli według Ciebie na weselnej uczcie Baranka w niebie będą tylko wierzący pochodzenia pogańskiego, czyli Kościół, to jak apostołowie i Abraham z Izaakiem i Jakubem nie będą mogli jeść i pić z Panem Jezusem w Domu Ojca? Przeczytaj poniżej:
"Ale powiadam wam: Nie będę pił odtąd z tego owocu winorośli aż do owego dnia, gdy go będę pił z wami [pierwszymi uczniami jako Izraelitami, kiedy byli na stole razem z Panem] na nowo w Królestwie Ojca mego." (Ewangelia Mateusza 26:29, BW)
"A powiadam wam, że wielu przybędzie ze wschodu i zachodu, i zasiądą do stołu z Abrahamem i z Izaakiem, i z Jakubem w Królestwie Niebios." (Ewangelia Mateusza 8:11, BW)Widzę, że masz problem z przesadnym odróżnianiem literalnego Izraela od chrześcijan pochodzenia pogańskiego.
Herkulesie, to Ty masz problem. Kościół to wszyscy odrodzeni - Żydzi i nie-żydzi. Podczas Pochwycenia Kościoła zostaną wzięci wszyscy odrodzeni, a nie tylko ci pochodzenia pogańskiego. Dlatego Jezus będzie jak najbardziej jadł i pił z apostołami na nowo w Królestwie Ojca. A co do Abrahama, Izaaka i Jakuba, to problem leży w terminologii. Otóż Królestwo Boże, w którym odbędzie się weselna uczta Baranka, na którą zaproszenia są wydane po zaślubinach Baranka [Obj. 19:9; patrz Łuk. 14:15], będzie na Ziemi w Erze Mesjańskiej:
"Pan Zastępów wyprawi wszystkim ludom na tej górze ucztę z tłustych potraw, ucztę z wystałych win, z tłustych potraw ze szpikiem, ze starych dobrze wystałych win. I zniszczy na tej górze zasłonę, rozpostartą nad wszystkimi ludami, i przykrycie, rozciągnięte nad wszystkimi narodami." [Iz. 25:6-7]