www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest Pt cze 20, 2025 10:24 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 08, 2007 3:30 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 19, 2006 2:31 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Gubin
Lisie, lubisz powtarzać, że Chrystus nie przyjdzie na ziemię, tak żeby rozczarować lud Boży, który Go oczekuje. Ty masz na myśli Jego powiedzenie: Diabeł zwodzi mój lud i nie zapewnia mu, że nie przyjdę jak złodziej w nocy. Nie chcesz wierzyć, że pochwycenie ludu Bożego to nie przyjście jak złodzieja w nocy. Tragedią być może, że diabeł podrobi przyjście Chrystusa.

Do Ciebie:

"Niebo zostało usunięte jak księga, którą się zwija, a każda góra i wyspa z miejsc swych poruszone. A królowie ziemscy, wielmoże i wodzowie, bogacze i możni, i każdy niewolnik, i wolny ukryli się do jaskiń i górskich skał. I mówią do gór i do skał: Padnijcie na nas i zakryjcie nas przed obliczem Zasiadającego na tronie i przed gniewem Baranka, bo nadszedł Wielki Dzień Jego gniewu, a któż zdoła się ostać?" (Objawienie 6:14-17, BT)

Sklepienie niebieskie zniknie, wszystkie góry i wyspy zostaną ruszone ze swoich miejsc, tak że ziemia zamieni się w otchłań, jak przed pierwszym aktem stworzenia.

Ty tak nie wierzysz, że wszystkie narody zostaną wytępione w wyniku wylania gniewu Bożego, które poprzedzi tysiącletnie królowanie Pana i świętych w niebie. Jak rozumiesz słowa Jana: "któż zdoła się ostać?"?

Te słowa podkreślają, że nikt ze wszystkich niepokutujących grzeszników na ziemi nie ocali się ucieczką, lecz zginie od miecza Pana. O ile starczy mu żyć na doszczętnie zniszczonej ziemi, jeżeli stara się ostać mimo wylania gniewu Bożego? Pomyśl.


Do Smoka Wawelskiego:

"Albowiem jak było za dni Noego, takie będzie przyjście Syna Człowieczego. Bo jak w dniach owych przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali, aż do tego dnia, gdy Noe wszedł do arki, i nie spostrzegli się, że nastał potop i zmiótł wszystkich, tak będzie i z przyjściem Syna Człowieczego. Wtedy dwóch będzie na roli, jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony. Dwie mleć będą na żarnach, jedna będzie wzięta, a druga zostawiona." (Ewangelia Mateusza 24:37-41, BW)

Powtórne przyjście Chrystusa będzie podobne do potopu, który gdy nadszedł, Noe i jego rodzina weszli do arki. Jak wody potopu porwały arkę w bezpieczne miejsce i wytraciły wszystkich poza nią, tak Chrystus, gdy przyjdzie na ziemię, porwie swój lud w bezpieczne objęcia i wytraci wszystkich. Jedna arka jest przyrównana do jedynego Kościoła Bożego, do którego zebrano wybranych ze wszystkich narodów.

Jak rozumiesz słowa Pana: "Wtedy dwóch będzie na roli, jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony. Dwie mleć będą na żarnach, jedna będzie wzięta, a druga zostawiona."?

Te słowa podkreślają, że wszyscy (jedni i drudzy) będą na ziemi, podobnie jak przed nastaniem potopu. Podczas powtórnego przyjścia Chrystusa jedni (sprawiedliwi) będą wzięci z ziemi (tj. pochwyceni), a drudzy (niesprawiedliwi) - zostawieni na ziemi. Rozumiesz?

"Tylko czy Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?" Ewangelia 18:8, BW)

Pan Jezus, gdy przyjdzie powtórnie, znajdzie wiarę na ziemi. Tę wyznaje tylko ostatnie pokolenie żyjących chrześcijan pochodzenia pogańskiego i żydowskiego jako jeden Kościół. A jeżeli nie znajdzie wiary, to przyjdzie na ziemię jak złodziej w nocy:

"Pamiętaj więc, czego się nauczyłeś i co usłyszałeś, i strzeż tego, i upamiętaj się. Jeśli tedy nie będziesz czujny, przyjdę jak złodziej, a nie dowiesz się, o której godzinie cię zaskoczę." (Objawienie 3:3, BW)

Co do interwencji Bożej w odpowiedzi na groźbę całkowitego wytępienia Jego ludu:

"Wtedy bowiem nastanie wielki ucisk, jakiego nie było od początku świata aż dotąd, i nie będzie. A gdyby nie były skrócone owe dni, nie ocalałaby żadna istota, lecz ze względu na wybranych będą skrócone owe dni. (Ewangelia Mateusza 24:21-22, BW)

Interpretacja słów "wielki ucisk" nie jest niedwuznaczna. Jedna dotyczy 1260-letniego okresu wielkich papieskich prześladowań, a druga - to jeszcze tuż przed powtórnym przyjściem Chrystusa (Dn 12:1-2).

Jak rozumiesz słowa Pana: "A gdyby nie były skrócone owe dni, nie ocalałaby żadna istota, lecz ze względu na wybranych będą skrócone owe dni."?

Te słowa podkreślają, że gdyby okres wielkiego ucisku nie był skrócony, nikt by nie ocalał, lecz Pan ze względu na wybranych (według pierwszej interpretacji) użył Reformacji i jej pokłosia - Oświecenia, aby położyły kres papieskim prześladowaniom, a (według drugiej interpretacji) zainterweniuje w celu wybawienia ludu Bożego z ostatniego przyszłego ucisku, to pierwszy i drugi ten okres (był i) będzie skrócony. Rozumiesz?

Łańcuch jest przyrównany do wszystkich pokoleń chrześcijan (ludu Bożego) od początku do końca, a ogniwo - do jednego pokolenia chrześcijan. Poddanie ogniw(a) próbie ognia to krwawe prześladowanie wierzących (wielki ucisk). Ci, którzy doznawają takiego doświadczenia, muszą przekazywać wiarę apostolską z pokolenia na pokolenie, aby jej nie zgubić:

(3) Umiłowani! (...) uznałem za konieczne napisać do was i napomnieć was, abyście podjęli walkę o wiarę, która raz na zawsze została przekazana świętym. (List Judy 3, BW)

Gdyby papiestwo poddało co najmniej dwa całe ogniwa łańcuchu całkowitej próbie ognia, a one nie wytrzymały i uległy stopieniu, to Chrystus przyszedłby na ziemię jak złodziej w nocy (Obj 3:3) i wytraciłby opornych grzeszników:

"Upamiętaj się więc; a jeżeli nie, przyjdę do ciebie wkrótce i będę z nimi walczył mieczem ust moich." (Objawienie 2:16, BW)

Ale Reformacja i jej pokłosie mimo niepokojów religijnych, jakie napotkały ją, zdołały usunąć próbę ognia, co umożliwiało przyszłym ogniwom łańcuchu całkowitą odbudowę fundamentu wiary apostolskiej, zniszczonego przez Kościół rzymski. Topienie ogniw oznaczyłoby całkowite wytępienie ludu Bożego, jakie by uniemożliwiło przekazywanie wiary apostolskiej przyszłym pokoleniom chrześcijan.


Serdecznie pozdrawiam :-)
Herkules


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 08, 2007 10:41 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Herkulesie,

Gdyby dyskusja z Tobą miała jakiś sens, to może byśmy jeszcze podyskutowali. Ale skoro rozmowa ze ścianą nie ma sensu, to nie będziemy już dyskutować. Dla innych, którzy to czytają dodam jeszcze:

Nie należy mylić przyjścia Pańskiego po Kościół i wzięcia Kościoła czyli spotkania Pana z Kościołem w powietrzu [I Tes. 4:15-18; I Kor. 15:51-52] z Powtórnym Przyjściem Pana razem z Kościołem na ziemię [Zach. 14:5; Judy 14; Obj. 19:11-16].

Wzięcie będzie nagłe, Kościół zostanie uratowany przed gniewiem Bożym jak Noe i jego rodzina lub Lot i jego rodzina. Powtórne Przyjście Pana na Ziemię wraz z Kościołem odbędzie się po zaślubinach Oblubieńca z Oblubienicą, które odbędą się wcześniej w niebie. Dlatego wzięcie Kościoła nie może się odbyć podczas Powtórnego Przyjścia Pana.

"Owe dni", czyli dni tzw. Wielkiego Ucisku zostaną skrócone ze względu na wybranych czyli na Izrael, który zostanie zebrany ze wszystkich ziem [V Mojż. 30:1-6; Iz. 27:12-13; Mat. 24:31] i nawróci się do Pana, gdy zobaczą, kogo przebodli [Zach. 12:10; Obj. 1:7]. Jezus znajdzie wiarę na Ziemi właśnie dlatego, że naród żydowski cały się nawróci, a Zbawiciel odwróci bezbożność od Jakuba [Zach. 13:1; Rzym. 11:25-27].

Z rewelacjami o papiestwie i topieniu ogniw łańcucha nawet nie będę polemizował, bo nie ma z czym. :roll:

Ponieważ bezowocną dyskusję z Herkulesem skończyłem, wszystkie rzeczowe rozmowy na temat Porwania Kościoła nie będące mantrowaniem można kontynuować w wątku "Porwanie".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 9:41 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 25, 2005 8:43 am
Posty: 255
Lokalizacja: Podlasie
Smoku a w tym wszystkim, w którym momencie ma nastąpić nawrócenie Izraela? Po zabraniu Kościoła?

_________________
Mat 6;33


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 11:55 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Lechu napisał(a):
Smoku a w tym wszystkim, w którym momencie ma nastąpić nawrócenie Izraela? Po zabraniu Kościoła?

Nawrócenie całego narodu żydowskiego nastąpi pod koniec Wielkiego Ucisku, kiedy zostaną zebrani ze wszystkich krajów, do których zostali rozproszeni. Wtedy przyjdzie z Syjonu Wybawiciel i synowie Jakuba zobaczą, kogo przebodli. Odnośne fragmenty podałem powyżej.

Będzie to już po zabraniu Kościoła, ponieważ Kościół najpierw musi zostać zabrany, żeby stanąć przed Trybunałem Chrystusowym, potem wejść na zaślubiny z Oblubieńcem, a potem dopiero przyjść wraz z Panem na Ziemię. Od momentu Pochwycenia i spotkania z Panem w powietrzu Kościół już zawsze będzie z Nim [I Tes. 4:17], więc Powtórne Przyjście Pana w chwale na Ziemię z Kościołem musi nastąpić po uprzednim zabraniu Kościoła. Zauważ, że podczas Wielkiego Ucisku Ewangelia nie jest głoszona przez Kościół, tylko przez 144 000 Żydów, przez 2 świadków w Jerozolimie, przez 3 aniołów i różnymi środkami wskazującymi na to, że Kościoła jako Ciała Chrystusa i Oblubienicy już nie ma na Ziemi.

V Mojż. 30:1-6, Ez. 36:22-28, Zach. 12-13 i inne fragmenty mówią o tym, że Pan sam będzie miał sprawę z narodem izraelskim. Większość pogan, którzy się nawrócą w czasie wielkiego przebudzenia, prawdopodobnie uczyni to w pierwszej połowie Wielkiego Ucisku. Utożsamienie Izraela z Kościołem wywraca całą eschatologię do góry nogami i nie pozwala zobaczyć, że pewne wydarzenia dotyczą Kościoła jako Oblubienicy i odbywają się w niebie, a inne dotyczą niewierzących narodów oraz Izraela i odbywają się na ziemi.

Ale nie mieszajmy wątków. Jest kilka innych na ten temat i tam przenieśmy te rozważania. Przecież one nie mają nic wspólnego z adwentyzmem, no nie? :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 12:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Cytuj:
Smok: Przecież one nie mają nic wspólnego z adwentyzmem, no nie?


Właśnie. Dla adwentystów połowa tekstu Apokalipsy to wypełnione proroctwo. A zwiastowanie 3 aniołów to sprawka KADS.
:lol:
Rozumiecie, Herkules ma pełne ręce roboty.
Wprowadza proroctwo w życie.
:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 5:16 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 19, 2006 2:31 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Gubin
Drogi mój Smoku,

Spokojnie, a ja postaram się zrobić wszystko, by doprowadzić Cię do poznania prawdy dzięki cytatom Pisma Świętego. Nie zniechęcaj się.

Smok Wawelski napisał(a):
Nie należy mylić przyjścia Pańskiego po Kościół i wzięcia Kościoła czyli spotkania Pana z Kościołem w powietrzu [I Tes. 4:15-18; I Kor. 15:51-52] z Powtórnym Przyjściem Pana razem z Kościołem na ziemię [Zach. 14:5; Judy 14; Obj. 19:11-16].

Oprócz wersetów Zach. 14:5 i Judy 14 wszystkie fragmenty Pisma Świętego dotyczące powtórnego przyjścia Chrystusa (w tym 1 Tes. 4:15-18; I Kor. 15:51-52; Obj. 19:11-21) podkreślają, że Pan przyjdzie na ziemię po swój lud, a nie wraz z nim, i wytraci wszystkich niesprawiedliwych na ziemi.

A wersety Zach. 14:5 i Judy 14 mówią, że Chrystus przyjdzie wraz ze swym ludem na zniszczoną i bezludną Ziemię dopiero przy końcu millenium. Po co? Po to, by sądzić wszystkich zmartwychwstałych niesprawiedliwych, jacy żyli od czasów Adama aż do wylania gniewu Bożego (Jud 14-15). To będzie pomillenijny Sąd Ostateczny.

Pytam Cię, ile będzie zmartwychwstań od początku do końca millenium (zobacz J 5:28-29; Obj 20)? Kiedy odbędzie się zmartwychwstanie sprawiedliwych, a kiedy zmartwychwstanie niesprawiedliwych? Biblia mówi tylko o dwóch zmartwychwstaniach: sprawiedliwych i niesprawiedliwych.

Biblia nie mówi o dwóch oddzielnych zmartwychwstaniach sprawiedliwych (tj. jednym - wierzących pochodzenia żydowskiego i drugim - wierzącyh pochodzenia pogańskiego), lecz o JEDNYM samym zmartwychwstaniu sprawiedliwych, którzy nie pójdą na sąd, lecz zostaną zabrani do nieba na tysiąc lat, gdzie im "dano prawo sądu" (Obj 20:4-6; 1 Kor 6:2-3).

"Nie dziwcie się temu, gdyż nadchodzi godzina, kiedy wszyscy w grobach usłyszą głos jego; i wyjdą ci, co dobrze czynili, by powstać do życia; a inni, którzy źle czynili, by powstać na sąd." (Ewangelia Jana 5:28-29, BW)

Zważ na powyższe wersety, że jedno (pierwsze) z dwóch zmartwychwstań dotyczy tych, "co dobrze czynili", a drugie dotyczy innych, "którzy źle czynili".

A słowa Pana: "wyjdą ci, co dobrze czynili, by powstać do życia" nie mówią o dwóch oddzielnych zmartwychwstaniach sprawiedliwych: jednym (Kościoła przed wielkim uciskiem) i drugim (Izraela po wielkim ucisku), lecz tylko o JEDNYM RÓWNOCZESNYM zmartwychwstaniu całego ludu Bożego Starego i Nowego Testamentu.

Szczęśliwy i święty będzie ten lud, który "ma udział w PIERWSZYM zmartwychwstaniu" (Obj 20:6).

Cytuj:
Wzięcie będzie nagłe, Kościół zostanie uratowany przed gniewiem Bożym jak Noe i jego rodzina lub Lot i jego rodzina.

Pokaż mi w Biblii, że wzięcie Kościoła będzie NAGŁE i nastąpi dopiero PRZED WIELKIM UCISKIEM. Czy chrześcijanie ewangeliczni głoszą, że Pan przyjdzie jak złodziej w nocy i porwie swój lud przed wielkim uciskiem?

Co to znaczy przyjście jak złodziej w nocy? Czy to dla ludu Bożego? Nie. Tylko dla niewierzących, których zaskoczy Pan przychodzący jak złodziej w nocy, bo nie byli do tego przygotowani i nie czuwali.

Cytuj:
Powtórne Przyjście Pana na Ziemię wraz z Kościołem odbędzie się po zaślubinach Oblubieńca z Oblubienicą, które odbędą się wcześniej w niebie. Dlatego wzięcie Kościoła nie może się odbyć podczas Powtórnego Przyjścia Pana.

Jeżeli według Ciebie na weselnej uczcie Baranka w niebie będą tylko wierzący pochodzenia pogańskiego, czyli Kościół, to jak apostołowie i Abraham z Izaakiem i Jakubem nie będą mogli jeść i pić z Panem Jezusem w Domu Ojca? Przeczytaj poniżej:

"Ale powiadam wam: Nie będę pił odtąd z tego owocu winorośli aż do owego dnia, gdy go będę pił z wami [pierwszymi uczniami jako Izraelitami, kiedy byli na stole razem z Panem] na nowo w Królestwie Ojca mego." (Ewangelia Mateusza 26:29, BW)

"A powiadam wam, że wielu przybędzie ze wschodu i zachodu, i zasiądą do stołu z Abrahamem i z Izaakiem, i z Jakubem w Królestwie Niebios." (Ewangelia Mateusza 8:11, BW)


Widzę, że masz problem z przesadnym odróżnianiem literalnego Izraela od chrześcijan pochodzenia pogańskiego.


Serdecznie pozdrawiam :-)
Herkules


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 8:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Cytuj:
Drogi mój Smoku,
Spokojnie, a ja postaram się zrobić wszystko, by doprowadzić Cię do poznania prawdy dzięki cytatom Pisma Świętego. Nie zniechęcaj się.


Proponuję składkę po złoty piećdziesiąt od każdego na prezent dla Herka - za powyższy tekst.

Cytuj:
Jeżeli według Ciebie na weselnej uczcie Baranka w niebie będą tylko wierzący pochodzenia pogańskiego, czyli Kościół, to jak apostołowie i Abraham z Izaakiem i Jakubem nie będą mogli jeść i pić z Panem Jezusem w Domu Ojca?


A gdzie Ty wyczytałes takie głupoty i wciskasz je na siłę Smokowi?
Apostołowie jak najbardziej będą porwani z Kościołem na spotkanie Pana, by zasiąść do stołu na uczcie ze swoim Panem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 8:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz cze 02, 2005 7:44 pm
Posty: 269
Cytuj:
Drogi mój Smoku,
Spokojnie, a ja postaram się zrobić wszystko, by doprowadzić Cię do poznania prawdy dzięki cytatom Pisma Świętego. Nie zniechęcaj się.


Proponuję składkę po złoty piećdziesiąt od każdego na prezent dla Herka - za powyższy tekst.


He he... Mam ze Smokiem na pieńku o parę spraw, ale ten cytat faktycznie pretenduje do miana cytatu roku. Trudno się nie uśmiechnąć :D .

_________________
None but Jesus...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 9:09 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Ariel, Ty mi wytłumacz [albo przetłumacz], bo boję się prosić Herka, o co Herku się rozchodzi w zdaniu, które do mnie napisał parę postów wyżej:
"Lisie, lubisz powtarzać, że Chrystus nie przyjdzie na ziemię, tak żeby rozczarować lud Boży, który Go oczekuje. Ty masz na myśli Jego powiedzenie: Diabeł zwodzi mój lud i nie zapewnia mu, że nie przyjdę jak złodziej w nocy. Nie chcesz wierzyć, że pochwycenie ludu Bożego to nie przyjście jak złodzieja w nocy. Tragedią być może, że diabeł podrobi przyjście Chrystusa."

Ciemna masa ze mnie, niciewo nie panimaju.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 9:43 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz cze 02, 2005 7:44 pm
Posty: 269
:D . Dwa pierwsze zdania z tego cytatu to po prostu re-we-la-cja :) . Choć i trzecie jest niczego sobie ;) .

_________________
None but Jesus...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 10, 2007 12:16 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Herkules napisał(a):
Spokojnie, a ja postaram się zrobić wszystko, by doprowadzić Cię do poznania prawdy dzięki cytatom Pisma Świętego. Nie zniechęcaj się.

Herkulesie, Twoimi mieszankami cytatów "od sasa do lasa" najwyżej doprowadzisz mnie do nerwicy, ale z pewnością nie do poznania prawdy. Znów muszę odpowiadać ze względu na czytelników, którym usiłujesz zrobić wodę z mózgów. :roll:

Cytuj:
Oprócz wersetów Zach. 14:5 i Judy 14 wszystkie fragmenty Pisma Świętego dotyczące powtórnego przyjścia Chrystusa (w tym 1 Tes. 4:15-18; I Kor. 15:51-52; Obj. 19:11-21) podkreślają, że Pan przyjdzie na ziemię po swój lud, a nie wraz z nim, i wytraci wszystkich niesprawiedliwych na ziemi.

Oczywiście, że jedne fragmenty mówią o przyjściu Pana po Kościół [I Tes. 4:15-18], o zabraniu jednych i zostawieniu innych [Mat. 24:40-41], o uratowaniu tak jak Noego i Lota przed zagładą w czasie, gdy nic nie będzie wskazywało na zagładę [Mat. 24:37-38; Łuk. 17:26-27], a inne fragmenty mówią o przyjściu Pana z Kościołem [Obj. 19:11-16; Zach. 14:5; Judy 14].

Zacznijmy od I Tes. 4:15-18. Czytamy, że Kościół spotka się z Panem w powietrzu, a nie na Ziemi i nie mówi o przyjściu Kościoła z Panem na Ziemię:

"potem my, którzy pozostaniemy przy życiu, razem z nimi porwani będziemy w obłokach w powietrze, na spotkanie Pana; i tak zawsze będziemy z Panem" [w. 17]

I Kor. 15:51-51 w ogóle nie mówi o tym, czy Pan przyjdzie po swój lud czy ze swoim ludem.

Obj. 19:7-8 mówi o tym, że podczas zaślubin Baranka Oblubienica w niebie (czyli Kościół) otrzyma czysty, lśniący bisior, a bisior oznacza sprawiedliwe uczynki świętych. Następnie Pan zstąpi z nieba, a wraz z Nim wojska niebieskie obleczone w czysty, biały bisior. Bisior jest odzieniem Oblubienicy odzianej w sprawiedliwe uczynki świętych. Czyli wojska zstępujące z Panem na Ziemię to Oblubienica.

Cytuj:
A wersety Zach. 14:5 i Judy 14 mówią, że Chrystus przyjdzie wraz ze swym ludem na zniszczoną i bezludną Ziemię dopiero przy końcu millenium. Po co? Po to, by sądzić wszystkich zmartwychwstałych niesprawiedliwych, jacy żyli od czasów Adama aż do wylania gniewu Bożego (Jud 14-15). To będzie pomillenijny Sąd Ostateczny.

Zach. 14:5 i jego kontekst:

"Wtedy będziecie uciekać do tej doliny między moimi górami, gdyż ta dolina będzie sięgała aż do Azel; a będziecie uciekać tak, jak uciekaliście przed trzęsieniem w czasach Uzjasza, króla judzkiego. Potem przyjdzie Pan, mój Bóg, a z nim wszyscy święci. W owym dniu stanie się tak: Nie będzie ani upału, ani zimna, ani mrozu. I będzie tylko jeden ciągły jeden dzień, zna go Pan, nie dzień i nie noc, a pod wieczór będzie światło. I stanie się w owym dniu, że popłyną żywe wody z Jeruzalemu, połowa do morza na wschodzie, a połowa do morza na zachodzie, i tak będzie w lecie i w zimie. I będzie Pan królem całej ziemi. W owym dniu Pan będzie jedyny i jedyne będzie jego imię." [Zach. 14:5-9]

Po pierwsze, nie wygląda na to, żeby Ziemia była bezludna podczas przyjścia Pana wraz ze świętymi. No, bo kto będzie uciekał do doliny między górami, jeśli nie ludzie? Do kogo bezpośrednio prorokuje Zachariasz? Do narodu żydowskiego. Czyli to oni będą uciekać. Po przyjściu Pana ze świętymi żywe wpdy popłyną z Jeruzalemu do morza na wschodzie i zachodzie [por. Ez. 47:1-12], i Pan będzie królem całej Ziemi. Czyli najpierw będzie Przyjście Pana ze świętymi, podczas którego Izraelici będą uciekać do doliny, a potem nastąpi Era Mesjańska. Nie odwrotnie. Żeby było odwrotnie, to trzeba by było czytać np. Ks. Zachariasza od tyłu.

Cytuj:
Pytam Cię, ile będzie zmartwychwstań od początku do końca millenium (zobacz J 5:28-29; Obj 20)? Kiedy odbędzie się zmartwychwstanie sprawiedliwych, a kiedy zmartwychwstanie niesprawiedliwych? Biblia mówi tylko o dwóch zmartwychwstaniach: sprawiedliwych i niesprawiedliwych.

Odpowiadam: Zmartwychwstanie sprawiedliwych odbędzie się w pewnym porządku i jest rozłożone na etapy [I Kor.15:26]: Najpierw Chrystus, potem ci, którzy są Chrystusowi w czasie Jego przyjścia - Kościół w czasie Jego przyjścia po Kościół [I Tes. 4:15-18] i męczennicy Wielkiego Ucisku wraz ze świętymi ST w czasie Jego przyjścia z Kościołem [Obj. 20:4], a na końcu będzie sąd ostateczny i zmartwychwstanie pozostałych [Obj. 20:11-15].

Cytuj:
Szczęśliwy i święty będzie ten lud, który "ma udział w PIERWSZYM zmartwychwstaniu" (Obj 20:6).

Pierwsze zmartwychwstanie to pojęcie jakościowe i odbędzie się etapami, a ostatni jego etap nastąpi po Przyjściu Pana Jezusa wraz z Kościołem na Ziemię i przed inauguracją Ery Mesjańskiej. Wtedy dusze męczenników Wielkiego Ucisku połączą się z ich ciałami i "ci ożyją". W pierwszym zmartwychwstaniu ma udział Kościół, męczennicy Wielkiego Ucisku i święci Starego Testamentu. Ci w ciałach uwielbionych będą rządzić wraz z Mesjaszem w Erze Mesjańskiej na Ziemi [Obj. 2:26-27; 20:6].

Cytuj:
Pokaż mi w Biblii, że wzięcie Kościoła będzie NAGŁE i nastąpi dopiero PRZED WIELKIM UCISKIEM. Czy chrześcijanie ewangeliczni głoszą, że Pan przyjdzie jak złodziej w nocy i porwie swój lud przed wielkim uciskiem?

Porwanie będzie nagłe, ponieważ nastąpi "w jednej chwili, w oka mgnieniu" [I Kor. 15:52]. Określenie "harpazo" z I Tes. 4:17 oznacza "nagłe porwanie, wyrwanie, wyciągnięcie". "Jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony" [Mat. 24:40-41] w momencie, gdy świat będzie mówił o pokoju i bezpieczeństwie, a życie będzie toczyć się normalnie [Mat. 24:37-39]. Kościół zostanie zabrany spośród bezbożnych zanim gniew Boży wyleje się na Ziemię, czyli zanim nastąpi Dzień Pański czyli dzień gniewu Boga i Baranka [Obj. 6:19]. Oryginał I Tes. 1:10 mówi, że Pan przyjdzie "wyciągnąć nas z gniewu przychodzącego", a I Tes. 5:9 mówi, że Bóg nie przeznaczył nas na gniew (w kontekście nadejścia Dnia Pańskiego na bezbożnych).

Cytuj:
Co to znaczy przyjście jak złodziej w nocy? Czy to dla ludu Bożego? Nie. Tylko dla niewierzących, których zaskoczy Pan przychodzący jak złodziej w nocy, bo nie byli do tego przygotowani i nie czuwali.

Określenie "jak złodziej w nocy" oznacza nagłość opisywanego wydarzenia. Porwanie Kościoła nastąpi nagle i niespodziewanie, jak przyjście złodzieja w nocy - dlatego mamy czuwać i być gotowi [Mat. 24:42-44]. Jeśli będziemy gotowi, to ujdziemy przed tym wszystkim, co nastanie i staniemy przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36].

Zagłada (Dzień Pański) przyjdzie na bezbożnych również nagle jak złodziej w nocy. Będą mówić "pokój i bezpieczeństwo" i wtedy najpierw zostanie zabrany Kościół (jak Noe i Lot wraz z rodzinami), a potem na bezbożnych przyjdzie nagła zagłada [I Tes. 5:1-3]. Nas jednak ten dzień nie zaskoczy, bo... już nas wtedy nie będzie na Ziemi (o ile będziemy czuwać i oczekiwać przyjścia Pana po Kościół). Dlatego Paweł napisał do Tesaloniczan w II Liście, żeby się nie dali zbałamucić i przestraszyć, że zmartwychwstanie wierzących wraz z Pochwyceniem Kościoła już miało miejsce i już nadszedł Dzień Pański, a oni biedni zostali [II Tes. 2:1-2].

Natomiast samo Przyjście Pana wraz z aniołami i Kościołem będzie poprzedzone wieloma znakami na ziemi i na niebie [Mat. 24:25-30], więc trudno mówić, żeby ono nastąpiło nagle jak przyjście złodzieja w nocy.

Cytuj:
Cytuj:
Powtórne Przyjście Pana na Ziemię wraz z Kościołem odbędzie się po zaślubinach Oblubieńca z Oblubienicą, które odbędą się wcześniej w niebie. Dlatego wzięcie Kościoła nie może się odbyć podczas Powtórnego Przyjścia Pana.

Jeżeli według Ciebie na weselnej uczcie Baranka w niebie będą tylko wierzący pochodzenia pogańskiego, czyli Kościół, to jak apostołowie i Abraham z Izaakiem i Jakubem nie będą mogli jeść i pić z Panem Jezusem w Domu Ojca? Przeczytaj poniżej:

"Ale powiadam wam: Nie będę pił odtąd z tego owocu winorośli aż do owego dnia, gdy go będę pił z wami [pierwszymi uczniami jako Izraelitami, kiedy byli na stole razem z Panem] na nowo w Królestwie Ojca mego." (Ewangelia Mateusza 26:29, BW)

"A powiadam wam, że wielu przybędzie ze wschodu i zachodu, i zasiądą do stołu z Abrahamem i z Izaakiem, i z Jakubem w Królestwie Niebios." (Ewangelia Mateusza 8:11, BW)


Widzę, że masz problem z przesadnym odróżnianiem literalnego Izraela od chrześcijan pochodzenia pogańskiego.

Herkulesie, to Ty masz problem. Kościół to wszyscy odrodzeni - Żydzi i nie-żydzi. Podczas Pochwycenia Kościoła zostaną wzięci wszyscy odrodzeni, a nie tylko ci pochodzenia pogańskiego. Dlatego Jezus będzie jak najbardziej jadł i pił z apostołami na nowo w Królestwie Ojca. A co do Abrahama, Izaaka i Jakuba, to problem leży w terminologii. Otóż Królestwo Boże, w którym odbędzie się weselna uczta Baranka, na którą zaproszenia są wydane po zaślubinach Baranka [Obj. 19:9; patrz Łuk. 14:15], będzie na Ziemi w Erze Mesjańskiej:

"Pan Zastępów wyprawi wszystkim ludom na tej górze ucztę z tłustych potraw, ucztę z wystałych win, z tłustych potraw ze szpikiem, ze starych dobrze wystałych win. I zniszczy na tej górze zasłonę, rozpostartą nad wszystkimi ludami, i przykrycie, rozciągnięte nad wszystkimi narodami." [Iz. 25:6-7]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 10, 2007 3:58 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 19, 2006 2:31 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Gubin
Drogi Smoku!

Widzę, że Twój upór nie skruszył się. A ten zawiódł mnie i zniechęca mnie do dalszej dyskusji, bo to niemożliwe. Gdybym bez końca z Tobą podyskutował, bym aż popadł w skrajność. Lepiej jednak zostawiam w spokoju Ciebie i innych Czytelników, żebyście nie mieli zamieszenia we swoich umysłach, jakie wywoływałem.

A teraz trochę dobiegam końca naszej dyskusji. Jedna sprawa dotyczy zmartwychwstania sprawiedliwych.

Smok Wawelski napisał(a):
Najpierw Chrystus, potem ci, którzy są Chrystusowi w czasie Jego przyjścia - Kościół w czasie Jego przyjścia po Kościół [I Tes. 4:15-18] i męczennicy Wielkiego Ucisku wraz ze świętymi ST w czasie Jego przyjścia z Kościołem [Obj. 20:4].

Dwa zmartwychwstania sprawiedliwych (jedno przed wielkim uciskiem i drugie po wielkim ucisku) nie mogą nastąpić jednocześnie podczas powtórnego przyjścia Chrystusa.

"I jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy będą ożywieni, lecz każdy według własnej kolejności. Chrystus jako pierwszy, potem ci, co należą do Chrystusa, w czasie Jego przyjścia." (1 List do Koryntian 15:22-23, BT)

Wszyscy święci Starego i Nowego Testamentu należą do Pana, który objawił się potomkom Abrahama jako Bóg jeszcze przed pierwszym swoim przyjściem, i który objawił się im w ciele ludzkim jako obiecany Mesjasz podczas tego przyjścia, umarli w Nim i będą zmartwychwzbudzeni w czasie JEDNEGO powtórnego przyjścia Chrystusa.

"Kto spożywa ciało moje i pije krew moją, ten ma żywot wieczny, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym." (6:54, BW)

Pan Jezus, gdy przyjdzie raz powtórnie, ożywi wszystkich sprawiedliwych w JEDNYM dniu ostatecznym. Bastionem prawdy o jednym zmartwychwstaniu sprawiedliwych jest Ewangelia Jana.


Serdecznie pozdrawiam :-)
Herkules


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 10, 2007 9:57 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Herkules napisał(a):
Lepiej jednak zostawić Tobie i innym Czytelnikom spokój, żebyście nie mieli zamieszenia we swoich umysłach, jakie wywoływałem.

No, w niektórych umysłach pewnie wywołałeś zamieszanie. Dobrze, że chociaż się do tego uczciwie przyznajesz. :)

Cytuj:
Pan Jezus, gdy przyjdzie raz powtórnie, ożywi wszystkich sprawiedliwych w JEDNYM dniu ostatecznym. Bastionem prawdy o jednym zmartwychwstaniu sprawiedliwych jest Ewangelia Jana.

Widzisz, Herkulesie, określenia takie jak "Dzień Pański" lub "Dzień ostateczny" nie muszą oznacza 24 godzinnej doby. Określenie "w owym dniu" często mówi o pewnym czasie lub okresie i tak były używane przez proroków. A Pan Jezus stosował terminologię wprowadzoną wcześniej w Pismach, a nie później przez teologów chrześcijańskich. Dlatego "dzień ostateczny" to jest po prostu okres, który my nazywamy "czasami ostatecznymi". Nie ma żadnej sprzeczności między określeniem "dzień ostateczny" a rozłożeniem zmartwychwstania na kilka etapów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 12:59 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 19, 2006 2:31 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Gubin
Smok Wawelski napisał(a):
No, w niektórych umysłach pewnie wywołałeś zamieszanie. Dobrze, że chociaż się do tego uczciwie przyznajesz. :)

Czy ja do tego się przyznaję, jeżeli chodzi o moje błędy? Nie zmieniam negatywnego nastawienia do futurystycznej wykładni proroctw. Uważam to, że wywoływałem zamieszanie w umysłach niektórych, za słuszne.

Cytuj:
Cytuj:
Pan Jezus, gdy przyjdzie raz powtórnie, ożywi wszystkich sprawiedliwych w JEDNYM dniu ostatecznym. Bastionem prawdy o jednym zmartwychwstaniu sprawiedliwych jest Ewangelia Jana.

Widzisz, Herkulesie, określenia takie jak "Dzień Pański" lub "Dzień ostateczny" nie muszą oznacza 24 godzinnej doby. Określenie "w owym dniu" często mówi o pewnym czasie lub okresie i tak były używane przez proroków. A Pan Jezus stosował terminologię wprowadzoną wcześniej w Pismach, a nie później przez teologów chrześcijańskich. Dlatego "dzień ostateczny" to jest po prostu okres, który my nazywamy "czasami ostatecznymi". Nie ma żadnej sprzeczności między określeniem "dzień ostateczny" a rozłożeniem zmartwychwstania na kilka etapów.

Próba postawienia znaku równości pomiędzy biblijnymi terminami: "dzień ostateczny" a "Dzień Pański" czy "czas ostateczny" jest poważną manipulacją. Jest tak mi przykro.

Zauważ, że termin "dzień ostateczny" nie oznacza określenia "dnie ostateczne"! Biblia wyklucza bowiem równość: dzień = dnie.

To jest niezbite świadectwo Pisma Świętego o jednym zmartwychwstaniu sprawiedliwych:

"A to jest wola tego, który mnie posłał, abym z tego wszystkiego, co mi dał, nic nie stracił, lecz wskrzesił to w dniu ostatecznym. A to jest wola Ojca mego, aby każdy, kto widzi Syna i wierzy w niego, miał żywot wieczny, a Ja go wzbudzę w dniu ostatecznym." (Ewangelia Jana 6:39-40, BW)

"Nikt nie może przyjść do mnie, jeżeli go nie pociągnie Ojciec, który mnie posłał, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym." (w. 44)

"Kto spożywa ciało moje i pije krew moją, ten ma żywot wieczny, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym." (w. 54)

"Odpowiedziała mu Marta: Wiem, że zmartwychwstanie przy zmartwychwstaniu w dniu ostatecznym." (Ewangelia Jana 11:24, BW)

"Błogosławiony i święty ten, który ma udział w pierwszym zmartwychwstaniu; nad nimi druga śmierć nie ma mocy, lecz będą kapłanami Boga i Chrystusa i panować z nim będą przez tysiąc lat." (Objawienie 20:6, BW)


Cytuj:
W pierwszym zmartwychwstaniu ma udział Kościół, męczennicy Wielkiego Ucisku i święci Starego Testamentu.

Skoro jedni będą zmartwychwzbudzeni przed wielkim uciskiem, a drudzy po wielkim ucisku, to Biblia wyklucza dystans pomiędzy dwoma zmartwychwstaniami sprawiedliwych, bo te dosłownie nie mogą być pierwszym zmartwychwstaniem.

Błagam Cię, Smoku, ratuj swoją duszę przed zwiedzeniem futurystów i darbystów. Niech powyższe cytaty Pisma Świętego, na jakie zwracasz swoją uwagę, ocalą Cię przed tym zwiedzeniem!


Serdecznie pozdrawiam :-)
Herkules


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 10:26 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
Myśle Herkulesie, że uważamy podobnie iż pierwsze zmartwychwstanie dotyczy wyłącznie sprawiedliwych ( Obj. 20, 4-6) i odbędzie się wraz z nadejściem Pana.

Gdy na ziemi będzie wielki ucisk, wierzący dalej będą na ziemi, gdyż oznajmiają to słowa (Obj. 7, 14) : to sa ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku ...

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL