Smok Wawelski napisał(a):
Herkules napisał(a):
poganie, którzy w pełni wejdą (w skład Izraela Bożego) to dzikie gałązki wszczepione w szlachetne drzewo oliwne (Izrael Boży);
Nie zgadza się. Zbawieni poganie nigdy nie byli, nie są i nie będą Izraelem Bożym. Są natomiast częścią ludu Bożego jako całości [...]
Przeczytaj mój poprzedni post z dnia 18 lipca 2007 o godz. 3:14 pm (2:14 pm).
Czy wiesz, że każda właściwa gałązka jest częścią drzewa? Wszystkie gałązki stanowią jedno drzewo (wyżej od pnia). Po odcięciu od dzikiego drzewa oliwnego i wszczepieniu w szlachetne drzewo oliwne gałązka stała się częścią tego drzewa, a nie poza nim.
Czy wiesz, że każdy wierzący jest częścią ludu Bożego. Wszyscy wierzący stanowią jeden lud Boży. Szlachetna gałązka symbolizuje wierzącego, a szlachetne drzewo oliwne symbolizuje jeden lud Boży, który składa się z Żydów i pogan, czyli z gałązek z natury i gałązek wbrew naturze. Wszczepiona gałązka wbrew naturze (poganin) jest częścią szlachetnego drzewa oliwnego (ludu Bożego - Izraela), a nie poza nim!
Czy szlachetna gałązka (Żyd lub poganin) jest częścią szlachetnego drzewa oliwnego (Izraela Bożego)? Daj mi odpowiedź.Cytuj:
Herkules napisał(a):
zbawiony cały Izrael to całe szlachetne drzewo oliwne (wszystkie gałązki: z natury - Żydzi według ciała i wbrew naturze - poganie).
NIE ZGADZA SIĘ.
Szlachetne drzewo oliwne wyrasta z Izraela etnicznego, który jako jedyny był ludem Bożym za czasów Starego Przymierza.
Wszystkie gałęzie wyrastały z pnia i w ten sposób dojrzało całe drzewo, które noże wydawać dobre owoce.
Część Izraela uległa zatwardziałości jako już niedoszła część ludu Bożego do tej pory, gdy apostoł Paweł pisał:
"zatwardziałość przyszła na część Izraela aż do czasu, gdy poganie w pełni wejdą, i w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael" (List do Rzymian 11:25-26, BW)zatwardziałość przyszła na część Izraela [część szlachetnego drzewa oliwnego] aż do czasu, gdy poganie [dzikie gałązki] w pełni wejdą [wszystkie zostaną wszczepione w szlachetne drzewo oliwne], i w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael [całe szlachetne drzewo oliwne]Kto jest pozostałością Izraela, która nie uległa zatwardziałości? To jest lud Boży Starego Testamentu (naturalne gałązki wyrastające z pnia szlachetnego drzewa oliwnego) i wspólnota judeochrześcijan (naturalne gałązki ponownie wszczepione w to drzewo).
Kto to są poganie, którzy w pełni wejdą (w skład Izraela Bożego)? To są chrześcijanie pochodzenia pogańskiego (dzikie gałązki wszczepione w szlachetne drzewo oliwne jako już część tego drzewa).
Kto to będzie cały zbawiony Izrael? To jest cały lud Boży Starego i Nowego Testamentu (całe szlachetne drzewo oliwne).
Cytuj:
Gdy wszyscy poganie [eniczni nie-Żydzi] wejdą już w Nowe Przymierze (a Bóg wie, którzy wejdą i kiedy to będzie), po wejściu wszystkich nie-Żydów w Nowe Przymierze będzie zbawiony cały etniczny Izrael (a NIE lud Boży ST i NT, bo on już jest zbawiony i nie może być drugi raz zbawiony). W jaki sposób zostanie zbawiony cały etniczny Izrael?
Wszyscy poganie wejdą nie w Nowe Przymierze, lecz w skład ludu Bożego - Izraela.
W jaki sposób będzie cały zbawiony Izrael? Apostoł Paweł pisze
"w ten sposób", co wyraża, że po popadnięciu w zatwardziałość przez część Izraela jako ludu Bożego wszyscy poganie wejdą w skład tego ludu, tj. Izraela Bożego.
"zatwardziałość przyszła na część Izraela aż do czasu, gdy poganie w pełni wejdą, i w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael" (List do Rzymian 11:25-26, BW) Izrael = lud Boży (do tej pory, gdy pisał apostoł Paweł);
zatwardziała część Izraela = niedoszła część ludu Bożego;
będzie zbawiony cały Izrael = dopełni się (aż do powtórnego przyjścia Chrystusa) całość ludu Bożego (Starego i Nowego Testamentu) w realizacji Bożego planu zbawienia.
"zatwardziałość przyszła na część ludu Bożego aż do czasu, gdy poganie w pełni wejdą (w skład ludu Bożego), i w ten sposób będzie zbawiony cały lud Boży"Cytuj:
"i w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael, jak napisano: Przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbożność od Jakuba" [Rzym. 11:26]
Cały etniczny Izrael zostanie zbawiony w ten sposób, że przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbożbość od Jakuba [etnicznego Izraela]. Kiedy i jak się to stanie?
Przepraszam, ale po wstępie do wersetów (Rzym 11:26-27), czyli po wyrażeniu
"jak napisano", same wersety to są cytat proroka Izajasza, a nie wypowiedź Pawła. Tylko on napisał o zbawieniu całego Izraela zgodnie z cytatem Izajasza.
Nie wolno jednak mieszać wypowiedzi Pawła z cytatem Izajasza w wypadku interpretacji takich wersetów.Cytuj:
Paweł pisze dalej o etnicznym Izraelu (a NIE o zbawionym ludzie Bożym ST i NT):
"Co do ewangelii, są oni [zatwardziały etniczny Izrael] nieprzyjaciółmi Bożymi dla waszego [zbawionych pogan] dobra, lecz co do wybrania, są [zatwardziały etniczny Izrael] umiłowanymi ze względu na praojców. Nieodwołalne są bowiem dary i powołanie Boże [dla zatwardziałego etnicznego Izraela]" [Rzym. 11:28-29]
Gdyby ten fragment mówił o Izraelu jako ludzie Bożym ST i NT, to wówczas lud Boży ST i NT musiałby być nieprzyjaciółmi Bożymi dla dobra adresatów listu, czyli zbawionych pogan. A to byłby absurd.
Apostoł Paweł odniósł zaimek osobowy
"oni" do zatwardziałej części Izraela (do tej pory, gdy pisał Paweł), a nie do całego zbawionego Izraela. Użył tego zaimka z uwagi na wrogość Żydów do Boga dla pogan i na umiłowanie przez Niego Żydów ze względu na parojców.
"Co do ewangelii, są oni nieprzyjaciółmi Bożymi dla waszego dobra, lecz co do wybrania, są umiłowanymi ze względu na praojców." (List do Rzymian 11:28, BW)
Ten werset mówi o jednoczesnym stosunku dwóch grup Żydów do wiary w Boga: niewierzących i wierzących. Ale nie mówi o zbiorowym nawróceniu Żydów jako narodu.
Serdecznie pozdrawiam
Herkules