Co do chrzczenia przez apostołów, to ja nie widzę możliwości, żeby było to sprzeczne z nakazem danym im w Mt.28:16-20. Chyba tutaj się zgodzisz RYS'iu P.?
Nie czytamy po tym nakazie [z Mt.28:19] jakiej formuły chrzcielnej używano więc Twoje wnioski są niepełne.:
Cytuj:
czyli chrzczę jak Piotr w dzień rozesłania Ducha
Piotr [Dz.Ap. 2:38] podaje co należy zrobić, ale
wcześniej wyjaśnił o KIM mówi:
"Bracia, wolno powiedzieć do was otwarcie, że patriarcha Dawid umarł i został pochowany w grobie, który znajduje się u nas aż po dzień dzisiejszy. Więc jako prorok, który wiedział, że Bóg przysiągł mu uroczyście, iż jego Potomek zasiądzie na jego tronie, widział przyszłość i przepowiedział zmartwychwstanie Mesjasza, że ani nie pozostanie w Otchłani, ani ciało Jego nie ulegnie rozkładowi. Tego właśnie Jezusa wskrzesił Bóg, a my wszyscy jesteśmy tego świadkami. Wyniesiony na prawicę Boga, otrzymał od Ojca obietnicę Ducha Świętego i zesłał Go, jak to sami widzicie i słyszycie. Bo Dawid nie wstąpił do nieba, a jednak powiada: Rzekł Pan do Pana mego: Siądź po prawicy mojej, aż położę nieprzyjaciół Twoich podnóżkiem stóp Twoich. Niech więc cały dom Izraela wie z niewzruszoną pewnością, że tego Jezusa, którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem.[Dz. Ap. 2:29-36]
Skoro zanurzano w IMIE, to stała za TYM IMIENIEM cała rzeczywistość.Imię JHWH Elohim jest jedno ale dotyczy trzech osób.
To z czym się zgodziłeś to fakt, że jedna z osób JEDNEGO JHWH: Syn- Jezus przyszedł w ludzkim ciele na ziemię. Przyszedł ON z woli JHWH-Ojca na ziemie za sprawą JHWH-Ducha Św. Jezus przyszedł jako JHWH który zbawia czyli Mesjasz i Syn Boży. Bo z istoty JHWH jest nierozdzielny przy jednoczesnej rozdzielności każdej z Jego Osób, które nie są tożsame sobie. Mamy w Piśmie wskazówki na temat złożoności JHWH pomagające nam to ogarnąć.
Dlatego jest możliwe m.in. to, ze JHWH-Ojciec i JHWH-Syn są obok siebie
"po rozmowie z nimi Pan Jezus został wzięty do nieba i zasiadł po prawicy Boga." [Mk 16:19]. Są więc przedstawiani oddzielnie jako osoby:
"I siódmy anioł zatrąbił. A w niebie powstały donośne głosy mówiące: Nastało nad światem królowanie Pana naszego i Jego Pomazańca i będzie królować na wieki wieków!" [Obj. 11:15] i tutaj np.
"Psalm Dawidowy.Rzekł Pan Panu memu: Siądź po prawicy mojej, Aż położę nieprzyjaciół twoich jako podnóżek pod nogi twoje! Berło mocy twojej ześle Pan z Syjonu: Panuj wśród nieprzyjaciół swoich!(...) Pan po prawicy twojej Zetrze królów w dzień swego gniewu" [Psalm 110:1-2.5]
Podobne wskazówki mamy m.in. w Rodz. 3:22
"I rzekł Pan [JHWH] Bóg [ELOHIM]: Oto człowiek stał się taki jak my: zna dobro i zło. Byleby tylko nie wyciągnął teraz ręki swej i nie zerwał owocu także z drzewa życia, i nie zjadł, a potem żył na wieki!" oraz w Powt.Prawa 6:4
Słuchaj, Izraelu, Pan[JHWH] jest naszym Bogiem [Elohejnu]- Panem [JHWH] jedynym [echad].
Hebrajskie słowo
echad jest ZAWSZE w ST używane na określenie jedności złożonej z czegoś/kogoś. Mając to na uwadze, wszędzie gdzie czytamy o "ECHAD" pamiętać należy, że to zwrot informujący dosłownie o złożoności podmiotu określenia [ jak w przypadku JHWH ELOHIM, wody, kiści z winogronami, jednego prawa, małżeństwa] oraz symbolicznej [reprezentanta jednego rodu, plemienia, gatunku zwierzęcego].
Co Ty na to RYS'iu P.